کتابینش

ورود / ثبت نام

تغذیه مغز

تغذیه های مفید مغز چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تغذیه های مفید مغز چیست؟

در  مقاله  تغذیه های مفید مغز چیست؟  خواهید خواند چه چیزهایی برای تغذیه و کارایی مفید مغز موثر بوده و کمک به تقویت حافظه شما میکند.
اگر تغذیه هایی مفید مغز که در این مقاله گفته می‌شود را استفاده کنید، نتیجه عالی خواهید گرفت. ما در مجموعه کتابینش سعی می‌کنیم. بهترین مقالات در حوزه تقویت حافظه و یادگیری را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

– نحوه فعالیت بدنی و نحوه نفس کشیدن ما مغزمان را دگرگون می کند.

– چیزهایی که میخوریم، می نوشیم و می کشیم نیز مغزمان را دگرگون میکند.

– به نظر می‌رسد که شیوه زندگی ما می‌تواند ساختار مغزمان را دگرگون کند.

– توانایی مغز در سازگار کردن خود با وضعیت موجود، از واقعیت ناشی میشود.

– که مغز نه یک کارخانه شیمیایی، بلکه یک کارخانه بی نهایت شیمیایی است.

مغز برای بیش از یک میلیون واکنش شیمیایی خود در هر ثانیه نیازمند انرژی است.

اگر می خواهیم مغز قدرتمندی داشته باشیم. باید به مغز خود تغذیه مناسب، سوخت مناسب برسانیم تا مغز هم عملکرد خوبی داشته باشد.

نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی:

دست کم ده ویتامین مختلف از گروه ب بر ناقلان پیام عصبی در مغز ما تاثیر گذار هستند. ویتامین‌های ب به ساختن ناقلان پیام عصبی کمک می‌کند. یکی از دانشمندان فعال در حوزه مغز پی‌برد که کمبود ویتامین ب باعث میشود که افراد در زمینه فکر کردن و تمرکز دچار مشکل شوند.

آیا استفاده از مکمل ها مجاز است؟

اثرات مفید ویتامین های ث، ب‌1 و ب‌5، مواد معدنی بور، روس و سلنیوم، برای بدن ما بیشتر و بهتر خاصل می شود اگر به جای استفاده از مکمل ها، رژیم غذایی خود را در دراز مدت تعدیل کنیم. سهم میوه‌های توت مانند از قبیل انگور‌یاقوتی، انگور قرمز، توت فرنگی و به خصوص قره قات را به نحو سودمندی در رژیم غذایی خود افزایش دهید.  هم چنین اسفناج، کلم سبز، بروکلی مصرفی خود را بیشتر کنید.

غذایی برای فکر:

در شرایط معمولی، مغز عمدتا از گلوکز برای تامین انرژی استفاده می‌کند. با کمک اکسیژن، ویتامین‌های ب و مواد معدنی، گلوکز می سوزد و تولید آب، دی‌اکسیدکربن و انرژی کافی برای یک میلیون واکنش شیمیایی در ثانیه می‌کند.

صبحانه و باور‌های نادرست گذشته:

اگر بچه‌ها در مدرسه احساس گرسنگی کنند، تمرکز، تفکر و بنابراین یادگیری برایشان دشوار می‌شود. بنابراین فوق‌العاده مهم است که تاکید داشته باشید چه چیزهایی برای صبحانه به آن‌ها بدهید. به عنوان صبحانه صبح‌ها بهتر است از صبحانه پیشنهادی استفاده کنید. صبح ها ناشتا بهتر است 21 عدد مویز میل کنید توجه داشته باشید که دقیقا 21 عدد نه بیشتر و نه کمتر، اگر این کار را به‌صورت دائمی انجام دهید.

بعد از 40 روز متوجه می‌شوید که چقدر قدرت حافظه کوتاه مدت، بلند مدت شما افزایش پیدا کرده است. برای صبحانه هم پیشنهاد می‌کنم از شکر و چای استفاده نکنید و اگر هم استفاده می‌کنید،  چای کم‌رنگ میل کنید. بهتر است بجای اینکه صبحانه‌ای میل کنید. که به سرعت بسوزد و از بین برود، باعث شود احساس گرسنگی کنید و برای تقویت حافظه شما هم تاثیر مثبتی نداشته باشد. بهتر است صبحانه با انرژی و پروتئین بالا را جایگزین کنیم. یکی از بهترین صبحانه ها برای مغز تخم‌مرغ می‌باشد، به دلیل پروتئین بالا شما احساس گرسنگی نمی‌کنید و همچنین برای عملکرد حافظه، تقویت حافظه تاثیر مستقیم دارد.

پیشنهاد غذایی روزانه:

در روزهایی که فعایت های ذهنی، و نه بدنی، بیشتر است. سعی کنید از کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند میوه‌ها، کاهو و سبزیجات خام، و پروتئین‌ها، مانند مرغ و ماهی، در طول روز استفاده کنید. چربی‌ها مانند آووکادو، پنیر، شیر، جگر و گوشت قرمز، را برای بعد از کار، برای شام نگهدارید. قبل از خواب به هیچ عنوان غذاهای پرانرژی و دارای قند را استفاده نکنید تا بتوانید خواب خوبی داشته باشید.

پیشنهاد امیر اسحاقی:

پیشنهاد می‌کنم در مطالعه کردن خود بعد از 90 دقیقه 15 دقیقه استراحت کنید.  در استراحت خود به مغز خود از طریق میل کردن میوه ها و غذاهای مفید انرژی برسانید. برای مثال چند میوه و عذا را عرض می کنم، موز، سیب، آووکادو، انبه و در مجموع میوه های استوایی را اگر استفاده کنید. تاثر مستقیمی در تقویت حافظه و عملکرد مناسب مغز شما خواهد داشت. امیدوارم با استفاده از مطالب این مقاله تغذیه خود را بهبود دهید. و از تقویت حافظه خود و عملکرد مناسب مغز خود لذت ببرید.

موفق بمانید.

امیر اسحاقی

اینستاگرام کتابینش

آدرس اینستاگرام کتابینش ما را دنبال کنید.

 

دوره‌های پیشنهادی برای نتیجه بهتر: 

*** تکنیک به خاطر سپاری بیشتر

*** تفکر و مغز

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cdb_social_networks][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *