کتابینش

ورود / ثبت نام

ورزش‌های مغز

با ورزش‌های ذهنی حافظه خود را تقویت کنید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

با ورزش‌های ذهنی حافظه خود را تقویت کنید .
[ تقویت حافظه ، ورزش‌های مغز ، تمرین مغز ، آلزایمر ، فعالسازی دونیمکره مغز ]

ذهن انسان وقتی با اندیشه‌ای نو گسترش یافت، هرگز دوباره به ابعاد پیشین باز نمی‌گردد. ( اولیور وندل هلمز، جونیور )

با سلام خدمت همراهان عزیز کتابینش با توجه به پیام های شما ( مبنی بر با ورزش‌های ذهنی حافظه خود را تقویت کنید . ) در سایت و پیشنهاد‌هایی که از همراهان عزیز در سایت داشتیم امروز تصمیم گرفتیم مقاله ای درباره تاثیر ورزش های ذهنی در تقویت حافظه برای شما بزرگواران ارائه دهیم.
با توجه به فعالیت آکادمی کتابینش که بصورت تخصصی در حوزه تقویت حافظه و تندخوانی است، خیلی از همراهان و دانشجویانی که در کلاس‌های نخبگان مطالعه و تقویت حافظه شرکت کردند درباره روش های تقویت حافظه و سالم نگه داشتن مغز سوالات زیادی میپرسند.
که یکی از روش های تقویت حافظه و سالم نگه داشتن مغز ورزش دادن مغز می‌باشد که با تمرین کردن و ورزش مغز می‌توانید. مغز خود را تقویت کنید و از بیماری‌های مختلف ذهنی از جمله بیماری آلزایمر در امان باشید و مغز خود را سالم نگه دارید.

ما در این مقاله درباره تاثیر ورزش‌های ذهنی در تقویت حافظه و معرفی تمرین‌های ذهنی و ورزش‌هایی که باعث تقویت حافظه می‌شوند. نکاتی را برای شما عزیزان ارائه میدهیم. پیشنهاد میکنم زمانی که این مقاله را مطالعه میکنید نکته برداری داشته باشید.

ورزش ذهنی هر نوع فعالیت ذهنی است که مغز شما را ورزیده کند.
درست همانطور که دراز و نشست عضله‌های ناحیه شکم شما را محکم و سفت می‌کند، ورزش ذهنی همین کار را برای ذهن و حافظه شما می‌کند، یعنی با به کار گیری ذهن آن را ورزیده می‌کند و باعث تقویت حافظه می‌شود. درست همانگونه که دوندگان به تدریج به مسافتی که می‌دوند می‌افزایند تا قدرت و تحمل عضلانی خود را افزایش دهند، ما نیز نیاز داریم پیچیدگی برنامه ورزش ذهنی خود را افزایش دهیم.

تاثیر موتسارت :

متخصصان تعلیم و تربیت مشاهده کرده اند کودکانی که از نوپایی تا پیش از نوجوانی در معرض شنیدن موسیقی موزارت و آثار دیگر موسیقی کلاسیک قرار می‌گیرند. از لحاظ تحصیلی بهتر از کسانی عمل می‌کنند که در این موقعیت قرار نگرفته اند. در مطالعات دانشجویان دانشگاه، دکتر فرانسیس راچر، و دیگر دانشمندان علم اعصاب در دانشگاه ویسکانسین در امریکا نشان دادند که گوش دادن به یک سونات پیانوی موزارت توانایی های شناختی دانشجویان را بهبود بخشید.

نکته جالب آنکه مهارت‌های شناختی فضایی نظیر تکلیف تا کردن کاغذ و دنبال کردن الگو‌ها بهبود یافت. و نه مهارت‌های کلامی یا زبانی. این پژوهشگران معتقدند گوش دادن به موسیقی به ساماندهی موقت تفکر کمک می‌کند. و فرایند‌های ذهنی که در گوش دادن به موسیقی دخالت دارند یک شبکه عصبی را فعال می‌کنند که با فرایند‌های فضایی استدلال مشترک اند.

تحقیقات دیگر دریافته اند که بعضی دانشجویان دانشگاه وقتی در هنگام انجام آزمون‌های شناختی به جای سکوت به موسیقی کلاسیک گوش می دهند. در آزمون‌ها عملکرد بهتری دارند. مفهوم اثر موزارت چون در تمام مطالعات مشاهده نشده با بحث‌هایی روبرو بوده است. با این حال می‌دانیم که موسیقی‌های گوناگون اثر‌های ذهنی متفاوتی دارند. برخی موسیقی‌ها با پایین آوردن ضربان قلب و فشار خون، ما را آرام می‌کنند. در حالی که انواع یا سبک‌های دیگری از موسیقی ممکن است ما را آشفته کنند.

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه گوش دادن به موسیقی می‌تواند کارکرد ایمنی بدن را تقویت کند و درد را کاهش می‌دهد و همچنین باعث تقویت حافظه می‌شود. برخی کارشناسان معتقدند که منطق، تقارن، و نظم زیبایی شناختی قطعات کلاسیک موزارت، لودویگ فان بتهوون و دیگران واقعا مزیتی ذهنی برای افراد همه سنین فراهم می‌آورد. 

می‌دانیم که موسیقی می‌تواند وضع روانی ( روحیه) یک فرد را بهتر کند و یک روحیه بهتر قطعا می‌تواند. توانایی ذهنی را بهتر و شفاف تر کند، یک فرد افسرده اغب حواس پرت است و نمی‌تواند روی تکلیف‌های ذهنی تمرکز کند. حتی بدون دلیل قطعی به نظر من گوش دادن به موسیقی کلاسیک حس خوبی به مغز می‌دهد و انرژی آن را بالا می‌برد.

یا استفاده کن یا از دست بده

یک موضوع و نظریه ای مطرح شده با این اسم که یا استفاده کن یا از دست بده یعنی یا می‌توانیم از ظرفیت‌های حافظه خود استفاده کنیم و موفقیت را تجریه کنیم یا اینکه اگر استفاده نکنیم حافظه، خود را از دست می‌دهیم. یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن حافظه خوب و تقویت حافظه این است که از حافظه خود استفاده کنیم و قدرت حافظه را دست کم نگیریم.

پژوهشگران در دانشگاه کیس وسترن رزرو دریافتند. که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که طی سال‌های چهل و پنجاه سالگی خود از لحاظ ذهنی فعال بوده اند. در مقایسه با کسانی که چنین نبوده اند، سه برابر کمتر بود. فعالیت‌های ذهنی متنوع آنها شامل مطالعه، حل جدول، نجاری، نقاشی، بافتنی و بازیهای گوناگون بوده است.

*** نکته طلایی: افرادی که فقط تلویزیون نگاه می‌کنند در تحقیقاتی که انجام شده نشانه ای از کاهش آلزایمر نداشته اند.

** نکته: تحریکات ذهنی بیشتر در دهه 20 سالگی زندگی، عملکرد ذهنی بهتری را برای سال‌های پیری پیش بینی کرد.

افرادی که وقت صرف مطالعه می‌کردند و مشاغلی داشتند که از لحاظ ذهنی تحریک کننده بود. یا تجریه‌های تحصیلی بالا داشتند، با بالا رفتن سن حافظه خود را بهتر و طولانی تر حفظ کرده اند.

به مغز خود آموزش چند وجهی بدهید.

مربیان تناسب اندام ( پرورش اندام ) اغلب به شاگردان و مشتریان خود توصیه میکنند. برنامه تمرین خود را متنوع کنید و همیشه یک برنامه را تکرار نکنید. انجام تمرین‌های متنوع دیگر ورزشکاران را به چالش می‌کشد. بی حوصلگی را به حداقل، و نتایح را به حداکثر می‌رساند.همچنین، ایجاد تغییر در برنامه حرکات روزانه از طریق یک روز تمرکز بر گروه خاصی از عضله‌ها و تمرکز بر گروه دیگری از  عضله‌ها در روز دیگر. به ورزشکاران اجازه می‌دهد. بین تمرین‌ها به گروه‌های عضله‌ها فرصت استراحت دهد، در نتیجه بنیه قوی می‌شود. دانشمندان اعصاب معتقد هستند که همین اصل در مورد آموزش مغز نیز صدق می‌کند. اگر به مغز خود تمرین بدهیم و تلاش کنیم که فقط روی یک تمرین متمرکز نشویم و تمرینات و ورزش ‌های مغز را تغییر دهیم.

می‌توانیم عملکرد حافظه خود را بالا ببریم و تقویت حافظه را تمرین کنیم. تقویت حافظه و بالا بردن عملکرد مغز کار پیچیده ای نیست .براحتی می‌توانیم با تمرین‌های مغز و تمرکز داشتن، حافظه خوبی داشته باشیم.

ورزش مغز از طریق تفکر خلاق: معماها و تحریک کننده‌های مغزی

روش‌های زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که در این قسمت چند نمونه از تمرین‌هایی که باعث تقویت حافظه می‌شوند. و روی حافظه تاثیر گذار هستند را آموزش می‌دهم. روش‌هایی که خدمتتون گفته می‌شود روش‌های ساده ای هستند که روی هزاران نفر کار شده و نتیجه بخش بوده است. اگر شما هم تمرین کنید و تلاش مستمر داشته باشید نتیجه خواهید گرفت.

تمرین اول:

اولین تمرین برای تقویت حافظه که نیم کره مخالف مغز شما را قوی می‌کند استفاده از دست مخالف است با دست غیر قالب خود بنویسید. ابتدا یک برگه بردارید و سعی کنید اسم خود را با دست غیر قالب بنویسید.

تمرین دوم:
با دست غیر قالب خود مسواک بزنید، با دست غیر قالب خود کیف خود را دست بگیرید.

تمرین سوم:
در نهایت اینکه ورزش کنید. سعی کنید در هفته حداقل 4 مرتبه ضربان قلب خود را بالا ببرید و خون رسانی به مغز را افزایش دهید، ورزش کردن خیلی زیاد در تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز تاثیر گذار است.
بنابراین ورزش کردن را جدی بگیرید تا مغز خود را جوان نگه دارید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله درک کرده باشید. که با روش‌های خیلی ساده می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید. و در کسب و کار و زندگی خود عملکرد عالی داشته باشید. مغز ما مانند عضله است اگر با آن تمرین کنیم و کار کنیم دقیقا مثل عضله قوی می‌شود و تقویت حافظه باعث می‌شود. تا در کسب و کار و زندگی موفقیت‌های بیشتری را کسب کنیم.

موفق بمانید.

**مقاله: با ورزش‌های ذهنی حافظه خود را تقویت کنید .

پیشنهاد میکنم به جهت موفقیت بیشتر در خصوص ( تقویت حافظه ، ورزش‌های مغز ، تمرین مغز ، آلزایمر ، فعالسازی دونیمکره مغز ) مطالب زیر را بررسی بفرمایید. 
—–   تفکر و مغز
—— تغذیه‌های مفید مغز چیست؟
و همچنین دوره‌های :
**** ذهن قدرتمند
**** نخبگان مطالعه

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cdb_social_networks][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *