کتابینش

ورود / ثبت نام

افزایش فروش

افزایش فروش : سه راهکار عملی

همه فروشندگان دوست دارند مشتریان بیشتری داشته باشند و افزایش فروش را تجربه کنند. اما بسیاری از آن ها نمی توانند به این هدف دست یابند، زیرا همچنان از روش های سنتی فروش استفاده می کنند. اگر شما هم محصول یا خدماتی برای فروش دارید، ابتدا بهتر است با استراتژی ها و راهکارهای جدید و حرفه ای آشنا شوید تا بتوانید موفق تر عمل کنید. در ادامه قصد داریم سه راهکار عملی و کاربردی برای افزایش فروش در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

 

افزایش فروش

 

تفاوت فروشندگان حرفه ای و سنتی

قبل از اینکه به سراغ ۳ راهکار طلایی افزایش فروش برویم، بهتر است تفاوت فروشنده حرفه ای با غیر حرفه ای را بررسی کنیم.

تصور کنید هر دو فروشنده یک محصول مشابه برای فروش دارند. فروشنده غیر حرفه ای بدون در نظر گرفتن ویژگی های مخاطبان و مشتریان فقط بر روی ویژگی های محصول خود مانور می دهد. او سعی می کند ویژگی ها و مزایای محصول خود را فقط بیان کند و توجهی به روحیات خریداران و مشتریان خود ندارد. اما در نقطه مقابل فروشنده حرفه ای قرار دارد.

فروشنده حرفه ای تلاش می کند تا مخاطب هدف خود را به درستی شناسایی کند و با توجه به نیازهای مشتریان خود محصول خود را عرضه کند. او تنها به مزیت های محصول خود اکتفا نمی کند، بلکه به دنبال این است که ویژگی های محصول خود را با توجه به روحیات مشتریان خود دسته بندی کند. به عبارت دیگر، او برای همه مشتریان یک پیشنهاد مشابه ندارد. بلکه با توجه به نیاز و خصوصیات آن ها پیشنهاد خود را مطرح می سازد. همین موضوع باعث افزایش فروش می شود.

در حقیقت، قدم اول برای فروش این است که شما ویژگی های یک فروشنده حرفه ای را داشته باشید و سبک بازاریابی و فروش سنتی را رها کنید. هر چه قدر نکته سنج تر و خلاق تر باشید، به همان اندازه موفق خواهید بود.

۳ راهکار عملی برای افزایش فروش

در این قسمت ۳ راهکار عملی مطرح می کنیم که یک فروشنده حرفه ای آن ها را به کار می برد و فروش بیشتری نسبت به فروشندگان معمولی دارد.

 

به روش حرفه ای ها به مشتری هدیه بدهید

همه ما از دریافت هدیه خوشحال می‌شویم. این روشی است که از زمان گذشته تا کنون در کسب و کارها مورد توجه قرار گرفته است. حتما شما هم کسب و کارهای زیادی دیدید که جایزه یا هدیه برای مشتریان خود تعیین کردند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند. اما اگر شما می‌خواهید این هدیه تاثیر گذار باشد، حتما باید به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید. در ادامه توضیح خواهیم داد که منظور از روش حرفه ای برای هدیه به مشتری چیست و چگونه باعث افزایش فروش می شود.

فرض کنید که شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید. هدف شما جذب مشتری بیشتر و حفظ مشتریان فعلی است. اگر مشتریان ما تبدیل به یک مشتری ثابت شوند، طبیعتا فروش بیشتری هم خواهیم داشت. برای رسیدن به این هدف شما باید مشتری خود را غافلگیر کنید.  این غافلگیری باعث می شود که حس خوبی به مخاطب خود منتقل کنید. بهترین راه برای سوپرایز مشتری دادن هدیه یا امتیاز است.

سوالی که حتما ذهن شما را درگیر کرده این است که چه هدیه ای در نظر بگیریم؟ پاسخ این است که باید هدیه خود را هوشمندانه انتخاب کنید. همیشه نیاز نیست که یک هدیه گران قیمت در نظر بگیرید. گاهی یک کارت تخفیف، یک بروشور راهنمایی خلاقانه یا هر چیزی که به مشتری شما احساس خوب بدهد، فارغ از میزان ارزش مادی آن، می تواند یک هدیه ارزشمند محسوب شود.

به عنوان مثال شما می توانید یک بروشور زیبا طراحی کنید و در آن نکات کار با آن کالا را به زبانی ساده و شیوا توضیح دهید. به این ترتیب یک احساس خوب به مشتری خود هدیه دادید. با این هدیه کار مشتری را برای استفاده از محصولات و خدمات تان راحت تر و سریع تر کردید .

یا حتی می توانید یک فایل صوتی، تصویری یا پی دی اف متنی درست کنید و توضیحات محصول و روش کار با آن را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.  تمام این موارد باعث می شود که مشتری شما احساس خوبی نسبت به کسب و کار شما پیدا کند، نه تنها خود او دوباره از شما خرید می کند، بلکه تبلیغ شما دهان به دهان بپرخد.

بنابراین نیاز نیست حتما یک هدیه گران قیمت برای مشتریان خود در نظر بگیرید. یک فروشنده حرفه‌ ای و خلاق می تواند با کمترین هزینه هم به مشتری خود هدیه بدهد.

افزایش فروش

حرفه ای تخفیف دهید

اگر می خواهید افزایش فروش را تجربه کنید، باید حرفه ای تخفیف دهید. تخفیف به مشتری از جمله تکنیک هایی است که از زمان گذشته تا کنون در فروشندگی مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر شما اصول این کار را بلد نباشید، تکنیک تخفیف برای شما سودمند نخواهد بود. روش سنتی تخفیف دادن به این صورت است که مشتری از شما تقاضای تخفیف می کند و شما هم مبلغی به او تخفیف می‌دهید. اما یک فروشنده حرفه ای حتی برای تخفیف دادن هم برنامه دارد.

شما می‌توانید به عنوان یک فروشنده حرفه ای قبل از این که خریدار از شما تخفیف بخواهد، مبلغی به عنوان تخفیف در نظر بگیرید و روی این مساله تبلیغ کنید. به عنوان مثال به مخاطبان خود خبر دهید که به مدت محدود بیست درصد تخفیف برای همه کالا یا بخشی از آن ها در نظر گرفتد.

یا اینکه یک کالای جانبی به عنوان تخفیف به آن ها هدیه دهید. به عنوان مثال اگر فروشنده لباس زنانه هستید، می‌ توانید یک جوراب یا کش مو یا هر کالای دیگری را به عنوان هدیه و تخفیف برای مشتری خود در نظر بگیرید. این کار می تواند فروش شما را افزایش دهد.

 

به سراغ مشتریان قبلی خود بروید

شما به عنوان فروشنده یا صاحب کسب و کار حتما مشتریانی داشتید که قبلا از شما خرید کرده اند اما در حال حاضر خبری از آن ها نیست. در حقیقت دلیل مهم عدم خرید مجدد مشتریان از شما این است که نتوانستید ارتباط خود را با آن ها به صورت دائمی حفظ کنید. بنابراین لازم است دوباره با آن ها ارتباط بگیرید.

افزایش فروش به کمک مشتریانی که قبلا از شما خرید داشتند، بسیار راحت تر از جذب مشتری جدید است. زیرا آن ها قبلا به شما اعتماد کردند و جلب دوباره اعتماد آن ها آسان تر از جلب اعتماد یک مخاطب جدید است. برای اینکه دوباره مشتریان غیر فعال خود را به چرخه مشتریان فعال خود اضافه کنید، نیاز نیست کار زیادی انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آن ها دوباره ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می تواند از طریق تماس، پیامک، ایمیل یا در نظر گرفتن یک تخفیف ویژه برای افرادی که قبلا خرید داشتند، باشد.

با این کار می توانید دوباره ذهن مشتریان غیر فعال خود را به سمت فروشگاه تان سوق دهید، توجه آن ها را به محصولات جدیدتان جلب کنید و آن ها را تبدیل به مشتری دائمی کنید.

راهکار افزایش فروش

توصیه پایانی و طلایی

تا به اینجا با خصوصیات فروشندگان حرفه ای و غیر حرفه ای آشنا شدیم و سه راهکار عالی و کاربردی برای افزایش فروش آموختیم. در پایان قصد داریم یک توصیه طلایی نیز مطرح سازیم. علاوه بر 3 راهکاری که برای افزایش فروش عنوان کردیم، شما می توانید از تکنیک ثانویه هم استفاده کنید.

در تکنیک ثانویه شما به مشتری محصولات دیگر خود را توصیه می کنید. به عنوان مثال شما فروشنده لپ تاپ هستید می توانید به مشتری خود بگویید که اگرکیف لپ تاپ را هم همان لحظه خریداری کند شامل 20 درصد تخفیف می شود. یا درباره اینکه یک لپ تاپ بدون کیف ممکن است آسیب ببیند صحبت کنید. این کار باعث می شود شما برای خریداری که قصد خرید یک محصول از شما داشت چند محصول بفروشید.

فراموش نکنید استفاده از این راهکارها و تکنیک ها در کنار هم می تواند میزان فروش شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهد. بنابراین هدیه، تخفیف، ارتباط با مشتری و استفاده از تکنیک ثانویه را از امروز در دستور کار خود قرار دهید تا میزان فروش بالاتری داشته باشید.

مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: تکنیک افزایش فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *