کتابینش

ورود / ثبت نام

اپلیکیشن های تندخوانی | بهترین برنامه‌ها برای آموزش

استفاده از اپلیکیشن های تندخوانی برتر خارجی برای تقویت این مهارت

تندخوانی را می‌توان یکی از بهترین و البته مهم‌ترین مهارت‌های فردی دانست که توصیه می‌کنیم هرکسی این مهارت را در خود پرورش دهد و آن را تقویت کند. اگر شما نیز به دنبال پرورش و تقویت این مهارت هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ اپلیکیشن های تندخوانی بروید. از جمله بهترین اپلیکیشن های تندخوانی می‌توان به Reading Trainer، Outread، Quick Reader و Spreeder اشاره کرد. هرکدام از این برنامه‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند که اگر قصد تقویت تندخوانی را دارید، توصیه می‌کنیم متناسب با نیاز و شرایطتان برنامه مناسب را انتخاب کنید. در این مطلب با بهترین اپلیکیشن های تندخوانی آشنا خواهیم شد.

بهترین اپلیکیشن های تندخوانی مناسب برای شما

در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی برای تندخوانی وجود داشته که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. به همین خاطر، اگر به دنبال تقویت مهارت تندخوانی با استفاده از این اپلیکیشن‌ها هستید، توصیه می‌کنیم با این اپلیکیشن‌ها آشنا شوید. در ادامه با بهترین اپلیکیشن های تندخوانی آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن های تندخوانی

برنامه آموزشیReading Trainer

اپلیکیشن Reading Trainer یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تندخوانی برای تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی است. این برنامه تندخوانی ابتدا با آزمایش سرعت خواندن فعلی شما و بررسی تعداد کلمه در دقیقه (WpM) که می‌توانید پردازش کنید شروع می‌شود. شما باید یک متن را بخوانید و سپس به یک چالش چند سوال کوتاه پاسخ دهید تا ببینید چه مقدار از اطلاعات را به درستی حفظ کرده‌اید. هنگامی که این برنامه سرعت مطالعه فعلی شما را تشخیص دهد، تمرینات سرگرم کننده دیگری را با هدف بهبود توانایی‌های خواندن شما دنبال می‌کند.

به طور کلی، ممکن است در مواقع و شرایطی بخواهیم به سرعت اطلاعات مورد نیازمان را از متنی استخراج کنید. انتخاب نکات مهم از جزئیات، فهمیدن هدف اصلی متن و پیدا کردن کلمات کلیدی، همه کارهایی هستند که باید در تندخوانی آن‌ها را رعایت کنید. به طور کلی، Reading Trainer می‌تواند با آموزش نکاتی، شما را برای یادگیری این و تقویت این مهارت‌ها آماده کند.

برنامه Outread؛ مناسب برای علاقه‌مندان به اسناد و خبرهای روز

اگر از طرفداران برنامه‌های خبرخوان مانند Instapaper، Pocket یا Pinboard هستید، اپلیکیشن Outread بهترین گزینه برای آموزش تندخوانی به شما است. این برنامه آموزش تندخوانی فقط برای سیستم عامل iOS عرضه شده است که با این سرویس‌ها همگام‌سازی می‌شود تا به شما کمک کند تا بتوانید به صورت سریع و کارآمد اخبار مورد نظرتان را مطالعه کنید.

با Outread، می‌توانید انواع کتاب‌ها و اسناد را با سرعت بالا و به صورت کارآمد مطالعه و بررسی کنید. همچنین، رابط کاربری ساده و کاربردی این برنامه دارای تم روز و شب است تا شرایط خواندن را با محیط شما آسان‌تر از همیشه کند. در عین حال، در این برنامه می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی خود را اضافه کنید (فایل‌های EPUB بدون DRM)، اسناد مایکروسافت ورد را آپلود کنید، نشانی‌های اینترنتی را در صفحات وب بارگذاری کنید یا از یک رمان کلاسیک از کتابخانه Local برنامه لذت ببرید. شما می‌توانید این برنامه را در دو نسخه رایگان و Plus تهیه کنید.

اپلیکیشن های تندخوانی

اپلیکیشن Reedy؛ بهترین برنامه تندخوانی اندرویدی

اپلیکیشن Reedy یک برنامه تندخوانی اندرویدی است که بر روش RSVP (ارائه سریع سریال ویژوال) تمرکز دارد. در روش RSVP با ارائه کلمات یکی پس از دیگری در همان مکان روی صفحه، باعث به حداقل رسیدن حرکت چشم می‌شود. سازندگان Reedy بر این باور هستند که روش آن‌ها می‌تواند سرعت خواندن تا 3000 کلمه در دقیقه تقویت کند.

اپلیکیشن Reedy از EPUB، فایل‌های متنی، HTML و همچنین لینک‌های وب و متن وارد شده از برنامه‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. این در کنار امکان دانلود رایگان این برنامه، باعث محبوبیت آن شده است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که برای دسترسی به تمام امکانات آن، باید از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای استفاده کنید.

اپلیکیشن QuickReader

برنامه QuickReader یکی از اپلیکیشن های تندخوانی انحصاری iOS است که به دلیل توانایی آن در آموزش چشمان کاربران برای خواندن با سرعت بسیار بالا رتبه بالایی دارد. این برنامه دارای قابلیت تنظیم است و به شما امکان تنظیم سرعت برای خواندن متون را می‌دهد. همچنین می‌توانید با افزایش سرعت، چشمانتان و ذهنتان را به چالش بکشید.

نرم‌افزار QuickReader دارای بازی‌های آموزشی، کتابخانه عظیمی از کتاب‌های قابل دانلود رایگان و سفارشی‌سازی‌هایی برای انواع مطالب است. شما می‌توانید برای دسترسی به تمام امکانات این اپلیکیشن، نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید که قیمتی معادل 4.99 دلار دارد.

با Quick Reader می‌توانید به تدریج سرعت مطالعه خود را افزایش دهید. به طور کلی، می‌توان گفت که این برنامه تندخوانی دو قابلیت مهم را در یک جا دارد: یک کتابخانه بزرگ از کتاب‌هایی که می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید و بازی‌هایی که به شما کمک می‌کنند سریع‌تر بخوانید.

اپلیکیشن های تندخوانی

نرم‌افزار تندخوانی Accelerator

اپلیکیشن “Accelerator” می‌تواند در افزایش سرعت خواندن شما بسیار مفید باشد. رابط کاربری روان همراه با ابزارهای مهم مختلف می‌تواند عادت کندی سرعت خواندن را از بین ببرد. در این نرم‌افزار می‌توانید مقالات را از وب و از برنامه‌های پشتیبانی شده ذخیره و مطالعه کنید.

برنامه تندخوانی Accelerator دارای حروف مخصوص برای بهبود سرعت خواندن شما است. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا به مقالات Instapaper و Pocket دسترسی داشته باشید و آنها را بخوانید. همچنین در این نرم‌افزار امکان مطالعه مقالات مورد علاقه خود را از طریق فیس‌بوک، توییتر و سایر برنامه‌ها به راحتی دارید.

اسپریدر؛ اپلیکیشنی برای آموزش تندخوانی

اپلیکیشن Spreeder یک نرم‌افزار پیشرفته تندخوانی به همراه منابع آموزشی متخصص فراوان است. در این برنامه می‌توانید سرعت خواندن خود را در حین حرکت شخصی‌سازی کنید و به تدریج با افزایش مهارت، سرعت آن را نیز افزایش دهید. خواندن مطالب در Spreeder از دامنه متون عمومی ساخته شده می‌توانید به راحتی معنی کلمات را درک کنید. توجه داشته باشید که اسپریدر بیشتر یک وب‌سایت است. در نتیجه، در هر نوع سیستم عاملی می‌توانید شرتکات آن را به عنوان یک اپلیکیشن ذخیره و استفاده کنید. برای دسترسی به تمام قابلیت‌های این اپلیکیشن هم باید اشتراک ماهیانه تهیه کنید.

اپلیکیشن های تندخوانی

اپلیکیشن کاربردی ReadMe!

برنامه کاربردی ReadMe! یک برنامه تندخوانی از نوع e-reader است که به شما امکان می‌دهد تمام کتاب‌های الکترونیکی مورد علاقه خود را در دستگاه iOS یا Android ذخیره و مطالعه کنید. همچنین این اپلیکیشن با دو ابزار منحصر به فرد تندخوانی به نام‌های BeeLine Reader و Spritz یکپارچه شده است.

ابزار BeeLine Reader با افزودن یک گرادیان رنگ به هر خط از متن، رویکردی با کد رنگی برای تندخوانی دارد. در عین حال، Spritz به شما این امکان را می‌دهد که یک کلمه را در یک زمان با سرعت WPM مشخص بخوانید (شبیه به ابزار Spreeder).

تندخوانی با استفاده از اپلیکیشن‌ها و پکیج‌های مختلف

در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی برای آموزش تندخوانی وجود دارند. اما بسیاری از این برنامه‌ها تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کنند و این باعث می‌شود تا هر شخصی امکان استفاده از این نرم‌افزارها را نداشته باشد. در عین حال، ممکن است بازدهی این اپلیکیشن‌ها برای هر شخصی مناسب نباشد. در حالی که می‌توانید دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی تندخوانی را از مجموعه ما در کتابینش دانلود کنید. برای این منظور، تنها کافی است از منوی بالای صفحه، روی بخش محصولات و خدمات و گزینه تندخوانی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *