کتابینش

ورود / ثبت نام

همکاری در فروش

همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) سریع ترین روش کسب درآمد اینترنتی

احتمالا اصطلاح همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را شنیده باشید؛ در سال‌های اخیر، افراد زیادی از این طریق توانستند به درآمد قابل توجهی برسند. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که تعریف دقیق این مفهوم چیست و چگونه می‌توانید از طریق افیلیت مارکتینگ پورسانت بالا به دست بیاورید؟ در این مقاله ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد و شما را با مفهوم دقیق این سیستم و نکات مهم و کلیدی آن آشنا خواهیم کرد.

 

همکاری در فروش
همکاری در فروش یک روش کسب و کار اینترنتی است.

همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش، یک سیستم کسب درآمد از طریق اینترنت است که شما می‌توانید در این سیستم، از طریق معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات دیگران، به درآمد برسید. در این روش، نیاز نیست شما محصول خاصی برای ارائه داشته باشید، بلکه بدون سرمایه، خدمات و محصول خاصی نیز می‌توانید وارد این کار شوید و به عنوان بازاریاب فعالیت داشته باشید. در این فرآیند فروش که به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، شما با تبلیغ محصولات و خدمات دیگران، در ازای فروش آن محصول، پورسانت خود را دریافت می‌کنید.

سیستم‌های فروش کمی رویکردهای متفاوتی دارند و ممکن است سود شما را به صورت‌های مختلف از جمله پرداخت هفتگی یا ماهانه به حساب شما پاریز کنند.

مزیت‌های افیلیت مارکتینگ

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید، احتمالا این تصور را دارید که باید حتما کالا یا محصول خاصی برای فروش داشته باشید. حتی ممکن است به دلیل نداشتن سرمایه کافی، از تصمیم خود برای شروع یک کسب و کار جدید منصرف شوید. اما عرضه محصولات تنها یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی است و گزینه دیگری نیز وجود دارد که بدون داشتن سرمایه یا کالای خاصی می‌توانید شروع به فعالیت کنید. این روش همان افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است.

این سیستم مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان فعالیت در خانه از راه دور، آسان و کم ریسک بودن این کار اشاره کرد. در این روش شما نیاز نیست به صورت حضوری فعالیت کنید؛ تنها کافیست به اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید به راحتی محصول یا خدمات مورد نظرتان را از طریق شبکه‌های مجازی و سایت تبلیغ کنید و با فروش این محصولات، در سود آن شریک شوید.

همچنین از آنجایی که شما سرمایه اولیه نیاز ندارید، پس این کار کاملا برای شما بدون ریسک خواهد بود. علاوه بر این موارد، شما نیازی به داشتن دانش تخصصی نیز ندارید. تنها کافیست با اصول درست بازاریابی اینترنتی آشنا باشید.

این سیستم که به آن بازیابی واسطه‌ای نیز می‌گویند، می‌تواند یک بستر مناسب برای کسب درآمد بالا باشد. البته به شرطی که به درستی آن را انجام دهید. به این نکته نیز باید توجه کنید که درآمد شما در این نوع بازاریابی به صورت منفعل است. در حقیقت، درآمد منفعل (passive income) به این معنا است که شما از کاری که در گذشته انجام داده‌اید، سود کسب می‌کنید. به عنوان مثال، زمانی که خانه‌ای را اجاره می‌دهید، پول حاصل از آن درآمد منفعل است.

در سیستم همکاری در فروش هم، شما محصول یا خدماتی را تبلیغ می‌کنید، و هر زمان که مشتریان آن را بخرند، پولی وارد حساب بازاریابی شما می‌شود. به عبارت دیگر، حتی زمانی که خواب هستید هم می‌توانید کسب درآمد کنید.

 

همکاری در فروش

افیلیت مارکتنیگ با تیلیغات اینترنتی متفاوت است.

تفاوت همکاری در فروش با تبلیغات

تبلیغات از جمله مفاهیمی است که جایگاه خود را به خوبی در میان صاحبان مشاغل باز کرده است. اما این روش با بازاریابی واسطه‌ای متفاوت است. در تبلیغات شما مبلغی از صاحب محصول دریافت می‌کنید و کسب و کار او را به صورت بنر، پست، استوری یا شیوه‌های دیگر تبلیغ می‌کنید‌. اما در سیستم همکاری در فروش، شما ابتدا سودی دریافت نمی‌کنید. به عبارت دیگر، باید محصولات یا خدمات را با روش‌های مختلف تبلیغ کنید و با هر فروشی که توسط شما صورت می‌گیرد، مبلغی به عنوان سود به شما تعلق خواهد گرفت. و اگر در این کار مداومت داشته باشید و مشتریان زیادی جلب کنید، می‌توانید به پورسانت بالا برسید.

 

آیا این سیستم مناسب شما است؟

بازیابی واسطه‌ای نیاز به سرمایه یا دانش تخصصی ندارد. تنها با داشتن چند شرط اولیه و آشنایی با اصول آن به راحتی می‌توانید در این سیستم موفق عمل کنید. اگر شما به اینترنت دسترسی دارید، بنابراین یکی از شرط‌ های مهم را دارا هستید و می‌توانید به عنوان شغل اصلی یا شغل دوم به این حرفه بپردازید. افراد زیادی ترجیح می‌دهند این کار را به عنوان شغل اصلی انتخاب کنند.

البته فراموش نکنید که باید حتما با اصول درست بازاریابی واسطه‌ای آشنا شوید؛ در غیر این صورت، ممکن است شکست بخورید و تجربه بدی از این کار در ذهن خود داشته باشید.

بنابراین شما برای شروع این کار باید با دارا بودن یک دستگاه متصل به اینترنت، در سیستم‌های همکاری در فروش ثبت نام کنید، و از قبل محیط‌های مناسب برای تبلیغ محصولات ایجاد کرده باشید. شما می‌توانید در وب‌سایت‌، پیج اینستاگرام، کانال تلگرام، روبیکا یا شبکه‌های خرید و فروش مانند دیوار و شیپور این کار را انجام دهید.

تنها وظیفه‌ای که شما به عنوان بازاریاب در این سیستم دارید، تبلیغ کالاست. بنابراین نیاز نیست نگران فرآیندهای نگهداری، بسته‌بندی، ارسال محصول، پشتیبانی و یا موارد دیگر باشید؛ زیرا این موارد برعهده فروشنده است.

 

بازاریابی واسطه‌ای
با رعایت اصول همکاری در فروش، درآمد خود را می‌توانید افزایش دهید.

باورهای غلط درباره افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ این قالبیت را دارد که شما را به درآمد بدون سقف برساند؛ اما شرط و شروطی دارد و اگر دقت کافی نکنید نمی‌توانید در این مسیر موفق باشید. این مثال را در نظر بگیرید: شما یک ماشین گران قیمت می‌خرید، اما مراقب آن نیستید و سوخت مناسب نیز استفاده نمی‌کنید. هر چه قدر هم ماشین شما گران قیمت باشد، باز هم به دلیل عدم رعایت نکات مهم، نمی‌توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. در سیستم بازاریابی واسطه‌ای نیز اگر باورهای غلط داشته باشید، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.

از جمله این باورهای غلط می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما تصور کنید که حق انتخاب هر محصولی را دارید. این باور اشتباه باعث می‌شود به جای توجه به نیاز مخاطبان یا کیفیت محصول فقط به فکر سود خود باشید و محصولاتی را انتخاب کنید که می‌توانند سود زیادی به شما برسانند. اما متاسفانه به هدف خود نخواهید رسید. بنابراین بهتر است به جای توجه به سود بالای یک محصول، به کیفیت و نیاز مخاطب خود دقت کنید.

یکی دیگر از باورهای غلط این است که ما فکر می‌کنیم در پیج یا سایت خود باید محصولات زیادی ارائه دهیم. اما این کار می‌تواند به وجهه شما آسیب برساند. زیرا بیشتر افراد، فروشنده‌ای را که محصولات زیادی تبلیغ می‌کند، دوست ندارند و از او خرید نمی‌کنند. همچنین این تصور اشتباه نیز وجود دارد که شما حتی اگر یک وبسایت یا پیج ضعیف دارید، تاثیر منفی روی کار شما نخواهد گذاشت و می‌توانید به درآمد خوبی برسید. حقیقت این است که هر چه قدر صفحه فروش محصولات شما تولید محتوا و ساختار قوی داشته باشد، به همان اندازه می‌توانید به درآمد بالاتر برسید.

 

باورهای اشتباه درباره همکاری در فروش
داشتن باورهای اشتباه درباره افیلیت مارکتینگ می‌تواند مانع از کسب درآمد بالا شود.

همچنین علاوه بر مواردی که ذکر شد، مواظب این باورها و اشتباهات رایج نیز باشید:

در این کار می‌توان خیلی زود به سود رسید.

باید در چندین برنامه مربوط به بازایابی واسطه‌ای ثبت نام کنیم.

نیازی به بررسی یا آزمایش محصولات سیستم‌های دیگر نیست.

تعداد محتواها از کیفیت محتوا مهم‌تر است.

نیازی به استراتژی خاصی نیست.

داشتن ادعاهای دروغ و بزرگ نمایی ایرادی ندارد.

 

نکات طلایی برای موفقیت در سیستم همکاری در فروش

اگر قصد دارید که به صورت حرفه‌ای وارد افیلیت مارکتینگ شوید، حتما باید به چند نکته مهم توجه کنید. سیستمی که شما برای همکاری انتخاب می‌کنید، رابطه‌ای مستقیم با میزان درآمد شما خواهد داشت و انتخاب درست این مورد می‌تواند به شما کمک کند تا به پورسانت بالا برسید. در ادامه به چند نکته مهم و کلیدی اشاره خواهیم کرد

  1. محصولات با کیفیت ارائه دهید

زمانی که وارد این نوع سیستم فروش می‌شوید باید توجه داشته باشید که همه چیز به عملکرد شما و انتخاب محصول درست بستگی دارد. به عبارت دیگر، هر چه قدر فروش بیشتری در طول ماه داشته باشید، به همان اندازه پورسانت بالاتری دریافت می‌کنید.اما چگونه می‌توان به این هدف دست یافت؟ جواب بسیار ساده است: با انتخاب محصول درست و باکیفیت می‌توانید اعتماد مشتری را جلب کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

هر چه قدر مشتری راضی و خوشحال باشد، به همان اندازه دوباره از شما خرید می‌کند یا محصول شما را به دیگران معرفی می‌کند. در نتیجه درآمد شما افزایش می‌یابد. کیفیت بالای محصولات باعث جلب رضایت مشتریان و وفاداری آن‌ها خواهید. بنابراین در زمان انتخاب سیستم همکاری از کیفیت محصولات آن سیستم مطمئن شوید. از خودتان بپرسید:

اگر من در جایگاه مشتری بودم این محصول را می‌خریدم؟ در صورتی که خودتان نیز حاضر نیستید آن محصول را بخرید، پس انتظار فروش زیاد را نداشته باشید. همچنین در صورتی که یک محصول بی کیفیت را تبلیغ کنید، این کار به اعتبار و سابقه شما صدمه بالایی خواهد زد. بنابراین حتما قبل از شروع این کار، از کیفیت محصولات مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

  1. محصول شما مرتبط با مخاطب تان باشد

شما زمانی می‌توانید به فروش بالا برسید که محصولی که تبلیغ می‌کنید در راستای علاقه مندی مخاطبان سایت، پیج یا کانال شما باشد. به عبارت دیگر، علاوه بر کیفیت محصول باید به ارتباط آن با مخاطبان خود نیز دقت کنید؛ در این صورت می‌توانید شاهد افزایش فروش باشید. به عنوان مثال، اگر صفحه اینستاگرام شما محتوای آشپزی دارد و مخاطبان زیادی نیز این محتوای شما را دنبال می‌کنند، معرفی محصولاتی نظیر موبایل برای این صفحه نمی‌تواند انتخاب درستی باشد. محصولی مرتبط با محتوای خود انتخاب کنید تا بازدهی شما افزایش یابد.

  1. اعتبار سیستم را بررسی کنید

زمانی که ما قصد دارید در یک اداره یا شرکت خاصی استخدام شویم، برای ما اعتبار و سابقه آن شرکت موضوع بسیار مهمی است. مثلا اگر شرکتی سابقه کلاهبرداری داشته باشد، هیچوقت به سراغ ارسال رزومه به آن شرکت برای استخدام به عنوان شغل ثابت و حضوری نمی‌رویم‌. همین مسئله را باید در سیستم‌های افیلیت نیز در نظر بگیریم. اعتبار و سابقه آن سیستم باید به درستی بررسی شود. این موارد را حتما بررسی کنید:

آیا پرداخت حقوق و پاداش به موقع است؟ آیا بستری برای پیشرفت وجود دارد؟ محصولات این سیستم کیفیت خوبی دارد؟ آیا در این مجموعه بازاریاب‌های موفق با درآمد بالا در حال فعالیت هستند؟ و موارد نظیر این. بررسی این موارد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تصمیم درست بگیرید.

 

کسب و کار اینترنتی

 این سه قدم اولیه را فراموش نکنید

احتمالا با توجه به نکاتی که ذکر شد تصمیم گرفته باشید بازاریابی اینترنتی را شروع کنید و از طریق این سیستم کسب درآمد کنید. اما این کار مراحلی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

1 –  سیستم همکاری در فروش مناسب خود را پیدا کنید

قدم اول و اصلی این است که سیستم مناسب خود را پیدا کنید. برای این کار حتما باید به نکاتی که در بالا اشاره کردیم، توجه داشته باشید. نیاز مخاطب‌تان را شناسایی کرده و به سراغ فروش محصولات باکیفیت مرتبط با نیاز آن‌ها بروید.

2 – محصول را به مشتریان هدف معرفی کنید

از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایت محصول مورد نظر خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید. حتما توجه داشته باشید که محصولی مرتبط با مشتریان هدف خود انتخاب کنید. هر محصولی که مشتری بخرد، پورسانت شما از طریق سیستمی که با آن همکاری می‌کنید، به حساب کاربری شما اضافه خواهد شد. بهترین راه برای جذب مشتری، تولید محتوا مناسب در سایت، کانال یا پیج است.

مخاطب شما باید با ویژگی‌های محصول آشنا شود تا برای خرید آن اقدام کند. هر چه قدر تولید محتوا شما درست و قوی باشد، مخاطبان وفادارتری پیدا خواهید کرد. همچنین این محتوا توسط اعضای سایت، کانال یا پیج شما برای دیگران ارسال می‌شود و شانس فروش بیشتری به دست می‌آورید و در نتیجه به پورسانت بالا می‌رسید.

3 – پورسانت خود را دریافت کنید

پس از فروش محصولات می‌توانید پورسانت فروش خود را دریافت کنید. زیباترین لحظه برای هر فرد زمانی است که بدون نیاز به فعالیت فیزیکی و داشتن محصول یا سرمایه خاص و تنها با علم بازاریابی می‌تواند به درآمد برسد.

البته برای اینکه به این مرحله برسید و درآمد میلیونی کسب کنید، حتما باید قبل از هر کاری، آموزش‌های لازم را دیده باشید. زیرا بدون علم کافی در این کار پیشرفت خاصی نخواهید داشت. ما در سایت کتابینش، یک دوره فوق العاده اصول فروش داریم که به صورت موقت رایگان ارائه می‌شود؛ شما می‌توانید تمام این مراحل را صفر تا صد به صورت کاملا حرفه‌ای و درست یاد از طریق این دوره یاد بگیرید و رویای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش را به حقیقت تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *