کتابینش

ورود / ثبت نام

هزینه بیزینس کوچینگ

هزینه بیزینس کوچینگ | چقدر به مربی کسب‌وکار بپردازیم و چه نتایجی می‌گیریم؟

هزینه بیزینس کوچینگ؛ یک سرمایه‌گذاری برای پیشرفت

دستیابی به موفقیت‌های بزرگ تجاری یک کار فردی نیست. بسیاری از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران، مدیران و صاحبان کسب‌وکارها در دنیا در دوره‌های گوناگون کار خود از خدمات مربیان کسب‌وکار برای توسعه فردی و شغلی بهره برده‌اند. مربیان کسب‌وکار همان افرادی هستند که انواع خدمات بیزینس کوچینگ را به شما ارائه می‌کنند. این خدمات زمینه‌های گوناگونی دارند و به شیوه‌های مختلفی نیز ارائه می‌شوند. هزینه بیزینس کوچینگ همان دستمزدی است که شما به این افراد و شرکت‌های بیزینس کوچینگ پرداخت می‌کنید. در این مطلب با حدود این هزینه در ایران و جهان، عوامل موثر بر تعیین این هزینه و نتایجی که از پرداخت این هزینه دریافت می‌کنید، آشنا می‌شویم.

هزینه بیزینس کوچینگ

کوچینگ کسب‌وکار چیست؟

یک کوچ یا مربی کسب‌وکار فردی باتجربه است. به این معنا که خود از تجربه مدیریت و توسعه موفق یک شرکت برخوردار است و علاوه‌بر این در زمینه‌های مختلفی از مدیریت تا بازاریابی تخصص دارد. مربیان کسب‌وکار مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت تجاری را به شما آموزش می‌دهند و به هر سوالی در حوزه کارهایی که باید انجام دهید، پاسخ می‌دهند. یک کوچ کسب‌وکار موجب شکوفایی استعدادهای شما می‌شود، تصمیمات شما را هدایت می‌کند و هرکاری که لازم باشد را انجام می‌دهد تا از موفقیت شما در کسب‌وکار اطمینان پیدا کند.

بیزینس کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

کوچینگ کسب‌وکار به نفع کسانی است که می‌دانند چه می‌خواهند و با آغوش باز از تغییر استقبال می‌کنند. در این راه، کوچینگ کسب‌وکار به آن‌ها برای تعیین اهداف بهتر و بالاتر برای خود، تصمیم‌گیری بهتر، عملکرد بهتر و بهبود روابط تجاری و اداری کمک می‌کند. بنابراین خدمات بیزینس کوچینگ عموما به این افراد ارائه می‌شود:

  • مدیران عامل
  • مدیران ارشد
  • صاحبان کسب‌وکار
  • کارآفرینان
  • همه کسانی که می‌خواهند سازمان خود را توسعه دهند

بیزینس کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

موضوعات کوچینگ کسب‌وکار

کوچینگ کسب‌وکار طیف وسیعی از موضوعات و حوزه‌ها را دربرمی‌گیرد. البته در زمان انتخاب کوچ کسب‌وکار باید درباره نیازهای خود با کوچ صحبت کنید تا ببینید آیا این مربی در‌ زمینه مورد نظر شما تخصص دارد یا باید به‌دنبال کوچ دیگری باشید. معمولا خدمات بیزینس کوچینگ در همه موضوعات مرتبط با کسب‌وکار ارائه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بازاریابی
  • جشنواره فروش
  • تبلیغات
  • برندینگ
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت زمان
  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • مدیریت دیجیتال مارکتینگ
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • سیستم‌سازی کسب‌وکار
  • توسعه کسب‌وکار

هزینه بیزینس کوچینگ بیشتر است یا کوچینگ زندگی؟

در ابتدا باید بدانید به چه نوع خدمات کوچینگ نیاز دارید. برای مثال اگر مدیری هستید که می‌خواهید به خط تعادل میان کار و زندگی خانوادگی برسید، کوچینگ زندگی برای شما بهتر است. اگر فقط به این خدمات برای غلبه بر ترس‌ها یا مهارت‌های ارتباط با دیگران نیاز دارید نیز خدمات کوچینگ زندگی برای شما کافی است؛ به‌ویژه که هزینه کوچینگ زندگی از هزینه بیزینس کوچینگ کمتر است. در مقابل اگر به‌دنبال یک کارآفرین باتجربه هستید که در کنار شما بایستد و در هر مرحله از کار، توصیه‌هایی دقیق را به شما ارائه دهد، به خدمات مربی‌گری کسب‌وکار نیاز دارید.

ارتباط هزینه بیزینس کوچینگ با مقیاس کسب‌وکار

شما باید اندازه کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید و در حالت ایده‌آل فردی را پیدا کنید که تجربه کار با شرکتی با اندازه مشابه را داشته باشد. هرچه صلاحیت و تجربه مربی بیشتر باشد، هزینه کوچینگ بیشتر خواهد بود. در عین حال، بسیاری از مشتریان مایل هستند برای مربی‌گری این افراد هزینه بیشتری بپردازند، زیرا معتقدند بازگشت سرمایه بیشتری خواهند داشت. بنابراین در نهایت، باید تعادلی بین میزان هزینه‌ای که مایل به پرداخت آن هستید و میزان بازگشت سرمایه‌ای که به آن امیدوار هستید، پیدا کنید.

هزینه-بیزینس-کوچینگ

ارتباط هزینه بیزینس کوچینگ با مدرک و تحصیلات مربی

داشتن مدرک بیزینس کوچینگ برای تبدیل شدن به یک مربی کسب‌وکار ضروری نیست. با این حال دریافت مدارک بین‌المللی بیزینس کوچینگ و شرکت در دوره‌های کسب مهارت این رشته باعث افزایش اعتبار این مربیان می‌شود. بنابراین وقتی یک مربی کسب‌وکار دارای این مدارک باشد، احتمالا دستمزد او بیشتر خواهد بود.

برای مثال کسب مدرک کوچینگ از یک سازمان معتبر مانند فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) باعث می‌شود مشتریان نسبت به برخورداری مربی از مهارت‌های حیاتی مربی در این زمینه اطمینان پیدا کنند. همچنین براساس تحقیقات ICF حدود 83 درصد از مشتریان داشتن این اعتبارنامه‌ها را ضروری می‌دانند و همین مساله باعث شده است که 77 درصد از مربیان کسب‌وکار برای دریافت این گواهی‌نامه اقدام کنند.

با این وجود آن‌چه مسلم است این که معیار اساسی، کارایی و نتیجه‌بخشی جلسات کوچینگ برای مشتریان است. چنان‌که بسیاری از مربیان موفق مسیر متفاوتی را انتخاب کرده‌اند و همچنان بسیار موفق بوده‌اند. برای مثال دانش و مهارت برخی از مربیان کسب‌وکار تنها حاصل تجربه‌های عملی تجاری و همکاری با دیگر مربیان کسب‌وکار و توسعه مهارت‌های خود بوده است.

هزینه-بیزینس-کوچینگ

در مقابل هزینه انتظار دریافت چه ارزشی را دارید؟

برای آن‌که بدانید چطور باید برای بیزینس کوچینگ هزینه بپردازید، باید بدانید که انتظار دریافت چه ارزشی را دارید. سعی کنید مانند هر تصمیم دیگری برای خرید در زندگی به هزینه و ارزش دریافت شده فکر کنید. این یک سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما است، به این معنی که می‌توانید بازدهی را که از سرمایه خود به دست خواهید آورد، پیش‌بینی کنید.

بیایید فرض کنیم که یک خرده‌فروش کتاب الکترونیکی هستید که کتاب‌های آشپزی دیجیتالی را که از طریق یک فروشگاه آنلاین خریداری می‌شوند، به مشتریان خود عرضه می‌کنید. همچنین شما معمولا حدود 2000 کتاب در ماه می‌فروشید و برای هر کتاب 30 دلار دریافت می‌کنید. در ادامه دو سناریو را با هم بررسی می‌کنیم.

جلسات بیزینس کوچینگ ساعتی برای ایجاد فروش بیشتر

در این سناریو شما سه جلسه یک ساعته را با یک مربی برنامه‌ریزی می‌کنید تا از سه راه جدید برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. فرض کنید بیزینس کوچینگ در این حالت ۱۵۰ دلار در ساعت برای شما هزینه دارد، بنابراین شما در مجموع ۴۵۰ دلار پرداخت می‌کنید.

دو مورد از سه تکنیک جدیدی که از مربی خود یاد گرفته‌اید نتیجه می‌دهد و 125 مشتری جدید را از طریق یک کمپین بازاریابی آنلاین بهتر و یک برنامه ارجاع مشتری جدید جذب می‌کنید. نتیجه این تکنیک‌ها 3750 دلار در فروش جدید است. بنابراین از سرمایه‌گذاری اولیه 450 دلاری خود، 3300 دلار اضافی به دست آورده‌اید.

پکیج بیزینس کوچینگ شش ‌ماهه برای آنالیز کسب‌وکار و اصلاح ساختار هزینه

در این سناریو با یک مربی کسب‌وکار که ماهیانه 2000 دلار برای برخی از خدمات تجاری پیشرفته از شما دریافت می‌کند، وارد یک قرارداد شش ماهه می‌شوید. به‌جای تمرکز بر افزایش فروش، یاد می‌گیرید چگونه یک ساختار هزینه جدید را پیاده‌سازی کنید. قیمت فروش خود را 7 دلار افزایش می‌دهید و چند گزینه ممتاز برای یک بسته کتاب آشپزی جدید به ارزش 50 یورو در ماه به محصولات خود اضافه می‌کنید.

با قیمت بالاتر، مقداری از حجم فروش ماهانه را همانطور که انتظار می‌رفت از دست می‌دهید اما همچنان با 1800 مشتری باقی می‌مانند. حدود 500 نفر از آن‌ها خرید بسته جدید را انتخاب می‌کنند. با افزایش قیمت، در مقایسه با قیمت فروش اولیه، 9100 دلار به فروش خود اضافه کرده‌اید. این بسته‌ها 10000 دلار اضافی برای شما در بردارند که در مجموع می‌شود 19100 یورو در فروش جدید است. پس از کسر هزینه بیزینس کوچینگ شش ماهه، حدود 7100 دلار فروش ماهانه به فروش قبلی شما اضافه می‌شود.

هزینه-بیزینس-کوچینگ

بیزینس کوچینگ چگونه باعث فروش بیشتر می‌شود؟

بیایید از یک مثال استفاده کنیم. کسب‌وکار شما وابسته به مقدار مشخصی فروش ماهانه و سالانه است و شما بنابر شرایط کسب‌وکار خود، میزان فروش رقبا و دارایی‌های خود انتظار فروش بیشتری دارید. این دقیقا زمانی است که مربیان کسب‌وکار می‌توانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. البته مساله فقط در مورد فروش نیست و بسته به وسعت خدمات و هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات آن‌ها موجب توسعه کسب‌وکار، حل بحران‌ها و اصلاح فرآیندهای کاری هم خواهد شد.

تصور کنید با یک مربی کسب‌وکار وارد یک قرارداد ماهانه می‌شوید. مربی ارقام کسب‌وکار شما را مطالعه می‌کند تا تصویر روشنی از وضعیت مالی شما داشته باشد. او پس از مشورت و تحقیق ممکن است متوجه شود که مشکل شما در حجم فروش نیست، بلکه باید هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنید. برای مثال ممکن است بتوانید پیشنهادات خود را برای ارائه برخی خدمات ممتاز با هزینه اضافی گسترش دهید.

گزینه دیگر این است که مربی کسب‌وکار مدل فروش شما را به استانداردهای رقابتی ارتقا می‌دهد. به‌دست آوردن مشتریان جدید پرهزینه است، بنابراین بهتر است بتوانید خدمات خود را به طور مناسب قیمت‌گذاری کنید و ارزش بیشتری را از خدمات فعلی خود کسب کنید. همچنین به‌یاد داشته باشید که استراتژی‌های جایگزین فقط در طی زمانی طولانی قابل امتحان هستند، بنابراین معمولا قراردادهای طولانی مانند قراردادهای شش ماهه ارزش بیشتری را نصیب شما خواهند کرد.

چالش‌های بیزینس کوچینگ ساعتی

بیزینس کوچینگ ساعتی یکی از روش‌های رایج ارائه خدمات بیزینس کوچینگ است. شما در این روش می‌توانید برای یک جلسه دو ساعته یا چند جلسه یک ساعته به توافق برسید و هزینه آن نیز به صورت ساعتی محاسبه می‌شود. دقت داشته باشید این نوع از جلسات کوچینگ فقط در صورتی مناسب است که سوالات و نیازهای شما در یک زمینه محدود باشد و اطمینان داشته باشید یک گفتگوی کوتاه و در عین حال دقیق می‌تواند برای شما ثمربخش باشد.

از سوی دیگر باید بدانید در جلسات کوتاه‌تر، شنیدن تمام نظرات لازم برای مربیان نیز دشوار است. مطمئنا، آن‌ها می توانند به نظرات شما در مورد چالش‌های موجود در کسب‌وکار شما گوش دهند، اما این یک تصویر کامل را ایجاد نمی‌کند. درحالی‌که در پکیج‌های ماهانه و شش ماهه، مربیان کسب‌وکار حتی می‌توانند جلسات گروهی برای کارمندان شما برگزار کنند و در تمامی روندهای کسب‌وکار شما تاثیر بگذارند.

ارتباط هزینه بیزینس کوچینگ با مقیاس کسب‌وکار

مقایسه هزینه بیزینس کوچینگ ماهانه و ساعتی

هزینه بیزینس کوچینگ ماهانه در بستگی تعداد جلسات برگزار شده در ماه دارد. برای مثال بنابر اطلاعات سایت Protoly چهار جلسه نیم ساعته در ماه 200 تا 300 دلار در ماه هزینه دربردارد. همچنین هشت جلسه 90 دقیقه‌ای هزینه‌ای معادل 800 تا 100 دلار در ماه است. از سوی دیگر کوچینگ ماهانه برای مدیران عامل و صاحبان کسب‌وکار به‌طور ماهانه چیزی در حدود 750 تا 1000 دلار هزینه دارد. هزینه بیزینس کوچینگ ساعتی نیز در آمریکا در محدود حداقل 150 تا 300 دلار است و متوسط آن از نظر آماری در سایت Bark، 200 دلار عنوان شده است. در ایران تعیین هزینه بیزینس کوچینگ کاری دشوار است و هنوز نمی‌توان یک آمار دقیق از متوسط هزینه ارائه داد. با این در چند مورد شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات مبالغی را عنوان کرده‌اند؛

  • چهار تماس تلفنی یک ساعته در ماه، یک میلیون تومان
  • بیزینس کوچینگ هر ساعت بین 150 تا 500 هزار تومان

نتایجی که از جلسات بیزینس کوچینگ دریافت می‌کنیم

فرآیند کوچینگ به کسب‌وکار شما در چارچوب کل زندگی شما نگاه می‌کند. یک مربی خوب به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که کسب‌وکار شما در چه شرایطی قرار دارد، نقش شما در این شرایط چیست و چگونه می‌تواند نقش بهتری ایفا کنید، استعدادهای شما چیست و همچنین ارزش‌های اصلی و چشم‌انداز زندگی شما چیست؟ به‌عنوان یک ناظر بیرونی، یک مربی همچنین می‌تواند راه‌هایی را مشخص کند که شما در مسیر پیشرفت شغلی قرار بگیرید یا تیم‌های کاری را به بهترین شکل رهبری کنید.

اگر از قبل چشم‌انداز قوی و اهداف روشنی دارید، کوچینگ می‌تواند به شما در دستیابی به آن‌ها کمک کند. مهم‌تر از آن، کوچینگ تضمین می‌کند که اهداف تجاری که تعیین می‌کنید، درست هستند. بسیار مهم است که اهداف بلندمدتی ایجاد کنید که آن‌چه را که به دنبال آن هستید دریافت کنید. مربی کسب‌وکار به‌جای اعداد دلخواه یا نمادهای توخالی موفقیت، به همسو کردن اهداف با ارزش‌های شما کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، این کافی نیست که بگوییم: “من می‌خواهم درآمدم را امسال 50 درصد افزایش دهم.” کوچینگ انگیزه‌های اساسی برای تمایل به رشد کسب‌وکار را آشکار می‌کند، زیرا این انگیزه‌ها هستند که عامل حرکت می‌شوند و نه اهداف.

خدمات برتر بیزینس کوچینگ در کتابینش

خدمات برتر بیزینس کوچینگ در کتابینش

مربی کسب‌وکار مانند یک شریک و همراه مسئولیت‌پذیر است که شما را در مسیر درست پیشرفت قرار می‌دهد. مربیان کسب‌وکار با درکی عمیق از شما، اهداف و موقعیت شما و شرایط کسب‌وکار شما، بازخوردی ارزشمندی را ایجاد می‌کنند. اگر مایل دریافت خدمات بیزینس کوچینگ هستید، ما در مجموعه کتابینش برترین خدمات را در این زمینه به شما و شرکت شما ارائه می‌دهیم. برای برخوداری از این خدمات کافی است در بخش کوچینگ سایت کتابینش برای رزرو جلسه مصاحبه اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *