کتابینش

ورود / ثبت نام

برنامه ریزی

هرچه سرتان شلوغ تر باشد زمان بیشتری خواهید داشت!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

با عرض سلام خدمت مخاطبان محترم. امیر اسحاقی هستم مدرس دوره های مدیریت ذهن و تکنیک های نوین یادگیری.

مطمئنا برای شما هم پیش آمده است که بعد از برنامه ریزی روزانه برای سروقت انجام دادن چند کار پشت سرهم، علی رقم در نظرگرفتن زمان دقیق برای انجام هر کار باز هم کارها به صورت زنجیره ای سروقت شروع و خاتمه نمی یابد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

زمان بندی خشک ممنوع

پیرو موضوع مطرح شده باید خدمت شما عرض کنم دلیل این اختلال این است که شما هنگام برنامه ریزی، خشک و بسیار دقیق این کار را انجام می دهیدکه این کار اشتباه است. همیشه باید اندکی بیش از زمان مورد نیاز برای انجام آن کار در نظر بگیرید تا در صورت بروز اتفاقات غیر مترقبه، برنامه های روزانه شما به هم نریزد.

این روشی است که سال های سال در صنعت پخش تلویزیونی به کار گرفته می شود. آنها همیشه برای برنامه های خود به ویژه برنامه های زنده، یک حاشیه امنیت چند دقیقه ای قرار می دهند تا در صورت بروز اختلالات فنی یا طولانی تر شدن برنامه، نظم برنامه هایشان به هم نریزد.

به عنوان مثال اگر فکر می کنید که یک کار حدود یک ساعت زمان نیاز دارد، 15 دقیقه هم وقت اضافی برای آن در نظر بگیرید. در این صورت اگر کارتان را درست در عرض یک ساعت انجام دادید، 15 دقیقه زمان اضافی برای انجام کار بعدی خواهید داشت.

اگر هم تا پایان روز هیچ مشکلی پیش نیامد شما چیزی از دست ندادید و می توانید از وقت های اضافی جمع شده برای پرداختن به تفریحات مورد علاقه تان یا حتی انجام کارهای متفرقه خود استفاده کنید.

[/vc_column_text][vc_column_text]

هر فعالیتی بهتر از بطالت است

سعی کنید در طول روز از وقت خود نهایت استفاده را کنید و هیچ لحظه ای را به بطالت نگذرانید. به بیان دیگر، هرکاری که دوست دارید انجام دهید، فقط سردرگم و بلاتکلیف نباشید. اگر پای تلویزیون نشسته اید و مدام کانال را عوض می کنید و هیچ برنامه ی دلخواهی را هم برای تماشا کردن پیدا نمیکنید ولی به کار خود ادامه می دهید بدانید که دارید وقت خود را تلف می کنید.

[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”solid” message_box_color=”pink”]

نکته بسیار مهم : برایان تریسی نویسنده کتاب قورباغه ات را قورت بده و استاد بنده در یکی از کلاس ها جمله بسیار تعمل برانگیزی در رابطه با تماشای تلویزیون فرمودند که خدمت شما عرض می کنم:
*اگر می خواهید خودزنی مغزی کنید فقط روزی 30 دقیقه تلویزیون تماشا کنید!!!!

[/vc_message][vc_column_text]

امروز، فردای دیروز است

امروزه خیلی ها را می بینیم که با طلوع آفتاب از خانه بیرون می زنند و شب ها خسته و کوفته به خانه برمی گردند شامی می خورند و می خوابند تا فردا هم همین کارها را تکرار کنند. این گونه افراد حتی در روزهای تعطیل هم به سرکار دیگری می روند. جالب این است که هروقت از آن ها می پرسی که چرا این قدر کار می کنی، می گویند < برای فردایی بهتر> غافل از این که امروز فردای دیروز است و این ایام روزهای ارزشمند زندگی هستند که به امید فرداهایی که هرگز نخواهند آمد، سپری می شوند.

و بالاخره آخر کلام: هر روز را به مصابه یک روز جدید بدانید و حداکثر تلاش خود را برای موفقیت در این زندگی جدید به کار گیرید. وقت خود را زیاد صرف فکر کردن به اشتباهات گذشته نکنید و به جای آن به آینده نگاه کنید.

ویل راجرز در جایی گفته است نگذارید دیروز شما بخش بزرگی از امروزتان را به خود اختصاص دهد. امروز خود را صرف کارهای امروز یا برنامه ریزی برای فردایتان کنید چون برای دیروزتان به اندازه خودش وقت گذاشته اید.

موفق و پیروز باشید. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *