کتابینش

ورود / ثبت نام

افزایش نرخ بازار

دلیل بالا رفتن نرخ بازار

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دلیل بالا رفتن نرخ بازار

آکادمی کتابینش، در این مقاله در مورد اصول رسیدن به تقاضای بیشتر از عرضه و اصول جدا کردن خود از بازار مطالبی را برای شما به اشتراک می‌گذارم.
اگر به این دو اصول در بازار خود رعایت کنید و از قوانین آن استفاده کنید مطما باشید که کسب و کار خوبی برای خود خواهید داشت.

دلیل بالا رفتن نرخ بازار
دلیل بالا رفتن نرخ بازار

مـقدمه:

هر کسی که صاحب کسب‌وکاری است یک نوع استراتژی برای خود دارد. برای افزایش فروش محصولات خود. اما خب روش‌های سنتی بازاریابی‌ و فروش دیگر پاسخ‌گوی بازار جدید نیست. شما به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای باید بدانید. که اصول رسیدن به تقاضای بیشتر در بازار چه چیزی است. تا بتوانید در فروش و بازاریابی خود عملکرد بهتری داشته باشید. برای افزایش سودآوری شما به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای باید بدانید با فروش محصول خود دارید سود می‌کنید یا در ضرر هستید. از همه مهمتر در عصر جدید شما نباید بازار کل را نگاه کنید. و بخواهید به همه بفروشید. شما باید بازار خود را بسازید و خود را از بازار جدا کنید تا موفقیت و سودآوری قابل توجهی داشته باشید. در این مقاله فرمول جدا شدن از بازار و ایجاد بازار شخصی سازی شده را خواهید آموخت.

وقتی فیس بوک، واتساپ را به قیمت نوزده میلیون دلار خرید، این قیمت برای همه به‌جز یک داوطلب دیگر، مسخره به نظر می‌رسید. گوگل شرکت دیگری بود که قصد داشت واتساپ را بخرد و این دو شرکت، قیمت‌های خودشان را پیشنهاد دادند. اگر تعداد دوطلب‌ها زیاد بود. قیمت پیشنهادی، خیلی کمتر از این مقدار می‌شد.

نــکته طلایی: برای بالا بردن قیمت یک محصول و ایحاد تقاضا بیشتر از عرضه به مشتری‌های زیادی نیاز ندارید. اگر قوی کار کنید برای سود زیاد و قیمت بالا برای محصول حتی دو مشتری هم کافیست. تا شما سود قابل قبولی را دریافت کنید.

اغلب صاحبان کسب‌وکار روی کل بازار متمرکز می‌شوند. آن‌ها به جای توجه به یک گروه کوچک از مردم که حاضرند ارزش واقعی آن چه را که آن‌ها پیشنهاد می‌دهند، پرداخت کنند. به این توجه می‌کنند که اغلب مردم چقدر حاضرند بابت پیشنهاد آن‌ها پول بدهند. اگر به قیمت بازار بزرگ‌تر توجه کنید، همیشه متوسط خواهید ماند.

دلایل بالا رفتن نرخ بازار چیست؟
دلیل بالا رفتن نرخ بازار

دلایل بالا رفتن نرخ بازار چیست؟

نرخ بازار به این خاطر بیش‌تر می‌شود که تعداد خریداران از فروشندگان بیش‌تر است مهم‌ترین عامل برای بالارفتن نرخ بازار همین است. واقعیت اساسی اقتصاد قانون عرضه و تقاضا می‌باشد. بازار پررونق، طرح کسب‌وکار خوب و داستان جذاب، همه‌شان اثر گذارند. ولی در نهایت، این تعادل عرضه ‌و تقاضاست که قیمت را تعیین می‌کند.بازار از سود، خوشش نمی‌آید. سودآوری در صورتی جایز شمرده می‌شود که تقاضا بیش‌تر از عرضه باشد. هیچ کس به‌جز سهامداران دوست ندارد کسب‌وکارتان خیلی سود‌آور باشد. اگر به مصرف‌کنندگان بگویند می‌توانند کالاها را ارزان‌تر بخرند، ولی در این صورت، شرکت ارائه‌دهنده، ورشکسته می‌شود، لحظه‌ای در ارزان‌خریدن تردید نمی‌کنند. آن‌ها نگران حاشیه‌ی سود نیستند، نگران جیب خودشان هستند. به این خاطر است که اگر تقاضا بیش از ظرفیت شما شود، به سودآوری می‌رسید، یعنی تعداد متقاضیان کالاهای‌تان باید همیشه بیش‌تر از ظرفیت عرضه‌تان باشد.

مردم، اصول اولیه را یادشان می‌رود. آن‌ها درگیر تاکتیک‌های بازاریابی و جذب مشتری و سرگرم شیوه‌های مدیریتی و تکنیک‌های تیم‌سازی می‌شوند و یادشان می‌رود که اگر تقاضا بیش‌تر از عرضه نباشد، همه این فعالیت‌ها اثر زیادی نخواهند داشت. اصول گفته شده در این مقاله می‌تواند برای خیلی از جنبه‌های کسب‌وکارتان مفید باشد. مثلا اگر قصد استخدام فرد بااستعدادی را دارید، لازم است تعداد متقاضیان با استعدادتان، بیش‌تر از نیازتان باشد. در واقع، بعضی از این افراد، شغلی را که متقاضی‌اش هستند، به‌دست نمی‌آورند. اگر می‌خواهید خبرسازی موثری داشته باشید، باید خبرسازی‌تان بیش از ظرفیتی که در نظر دارید، به اشتراک گذاشته شود. تاره آن وقت است که رسانه‌های خبری به شما توجه خواهند کرد. اگر قصد فروش محصولاتی را دارید، باید تعداد متقاضیان آن کالاها بیش‌تر از عرضه‌اش باشد، یعنی باز هم عده‌ای به کالایی که می‌خواهند، نمی‌رسند.

تقاضا زیاد داشتن یعنی بعضی افراد که واقعا متقاضی چیزی هستند، به‌ آن چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند. البته موقعیت سختی است، چون شما و شرکت‌تان نمی‌خواهید مردم به چیزی که می‌خواهند، نرسند. طبیعتا می‌خواهید کالای‌تان را به همه آن‌هایی که مصمم به خرید هستند، بفروشید. ولی همین طرز فکر نمی‌گذارد تقاضا نسبت به عرضه در کارتان بیش‌تر شود. خیلی از مردم دوست دارند صاحب یک لامبورگینی شوند، ولی این مساله، کارکنان لامبورگینی را بی‌خواب نکرده و از زندگی نینداخته است. آن‌ها این واقعیت را می‌دانندکه دلیل غبطه‌برانگیز بودن ماشین‌های‌شان این است که بعضی از مردم نمی‌توانند لامبورگینی بخرند. در کنار هر کالایی که تقاضای آن از عرضه، بیش‌تر است، مردمانی هستند که به آن کالا نرسیده‌اند، حتی اگر مصمم به خرید آن باشند.

اگر در بازاریابی و فروش تعادل را حفظ کنید و تقاضا را بیش‌تر از عرضه نگه دارید، در این صورت می‌توان گفت مشکلی در سودآوری نخواهید داشت، که این در فروش‌وبازاریابی یعنی ناامید‌کردن کسانی که مصمم به خرید کالای شما بودند و توانش را نداشتند، البته طوری که علاقه‌شان به شما کاملا از بین نرود. و در مقابل، وجود افرادی که همچنان حاضرند مبلغ واقعی ارزشی را که ارائه می‌کنید، بپردازند. اگر در فروش محصول عرضه، خیلی زیاد باشد و هر متقاضی کالای شما به آن برسد. قیمت‌ها و در پی آن، حاشیه سود افت خواهد کرد. در نهایت، کسب‌وکارتان ضررده می‌شود. اگر می‌خواهید در فروش محصول‌تان تقاضا بیشتر از عرضه باشد. باید با این مساله که بعضی آدم‌ها توان خرید کالای‌تان را ندارند، کنار بیایید. بازار این طور عمل می‌کند و پاداش‌تان به این صورت تعیین می‌شود.

سود، ضرر یا دستمزد؟

سود، ضرر یا دستمزد؟

معادله عرضه ‌تقاضا در فروش محصولات به سه‌شیوه می‌تواند روی کسب‌وکارتان نقش داشته باشد:

  • بیشتر شدن تقاضا نسبت به عرضه: وقتی در فروش محصولات تقاضا از عرضه جلو می‌زند که در نتیجه، دریافت سود بیش‌تر نسبت به دستمزد‌های عادی، جایزه شمرده می‌شود.

  • تقاضا برابر با عرضه: زمانی که در فروش محصولات تقاضا و عرضه تقریبا برابرند که در نتیجه دستمزدهای معمولی، طبیعی به نظر می‌رسند.

  • تقاضا کمتر از عرضه: در این حالت از فروش محصول عرضه بیشتر از تقاضاست که همین باعث ضرر می‌شود.

     

نکتــه مهـــم: در بازار مهم نیست فروش چه محصولی را انجام می‌دهید، تنها مساله‌ی مهم، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار می‌باشد.

در انتهای مقاله یک موضوع مهم را می‌خواهم با شما عزیزان به‌اشتراک بگذارم، تا اینجا اصول بازار یعنی عرضه‌وتقاضا را متوجه شدید که چقدر در فروش محصولات و سودآوری شما عرضه‌وتقاضا تاثیر گذار است. یکی دیگر از مهارت‌هایی که هر فروشنده‌ای باید بداند این است. که برای افزایش سودآوری و فروش خود به چه صورت خود را از بازار جدا کند. و مشتری‌های خاص خودش را داشته باشد. تا بالاپایین شدن بازار و … روی سودآوری و فروششان تاثیر زیادی نگذارد. و همیشه فروش بالا را تجربه کنند و سهم بازار زیادی داشته باشند.

نکتـــه طلایی: یکی از اساسی‌ترین روش‌ها برای افزایش فروش و سودآوری این است که به‌جای برآوردن نیازهای بازار، برنامه‌ریزی و تلاش کنید تا بازار خودتان را پیدا کنید.

شما به عنوان فروشنده حرفه‌ای باید مشهور بین خواص باشید تا معروف بین عوام

یعنی در کسب‌وکار خود و بازار خود بین افراد حرفه‌ای مشهور باشید. و مشتری‌های خاص که بیشترین سودآوری را برای شما دارند شناخته شده باشید تا اینکه بین همه بازار شناخته شده باشید.

مولفه‌های اصلی " مشهور " بودن چیست؟
دلیل بالا رفتن نرخ بازار

مولفه‌های اصلی ” مشهور ” بودن چیست؟

  1. پیام مدام و تکرار شونده برای فروش محصولات: یعنی لازم است مکرر به‌صورت جملات باور‌پذیر و کاملا واضح اعلام کنید که چه کاری انجام می‌دهید. هر بار و برای هر مخاطب، محتوای آن را زیاد تغییر ندهید. قبل از خریدن یک محصول نیاز است، خریداران حدود هفت تا پانزده‌بار آن را بشنوند.

  2. محتوا: مردم همیشه در حال جست‌وجو هستند. جست‌وجو‌های خود را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. معمولا اکثر مواقع همان چیزهایی را مطالعه می‌کنند که دوستانشان مطالعه می‌کنند. اگر می‌خواهید فروش محصولات خود را افزایش دهید، یکی از کارهایی که باید بصورت مداوم انجام دهید. تولید محتوا در مورد محصولات خود می‌باشد. مثلا در مورد محصول خود مقاله بنویسید، ویدئو بگیرید، پادکست ضبط کنید یا عکس‌های با کیفیت بگیرید. تقریبا در بازار جدید بدون تولید محتوا فروش بالای محصولات غیر ممکن است.

  3. اکوسیستم کسب‌وکار: بعد از آنکه افراد، شما را شناختند، و به شما اعتماد کردند، تصمیم به خرید محصولات شما می‌گیرند. اما در ابتدا می‌خواهند محصول ارزان‌تری از شما خریداری کنند و یکسری‌ها هم می‌خواهند محصول قیمت متوسط خریداری کنند. تعداد کمی خرید اول را با محصول گران‌قیمت شروع می‌کنند، با توجه به مدل‌های مختلف خریداران شما باید در کسب‌وکار خود برای فروش محصول خود یک اکوسیستم داشته باشید.

  4. پیوستگی: وقتی مردم با شما تازه آشنا می‌شوند دوست دارند از گذشته شما بدانند، کنجکاو هستند که بدانند در گذشته چه کارهایی انجام دادید، رمز موفقیت‌های شما را بدانند و خیلی از موارد دیگر، به همین دلیل دوست دارند شما را در شبکات اجتماعی دنبال کنند، وظیفه شما این است که در شبکات اجتماعی بصورت پیوسته فعالیت مفید داشته باشید.

  5. همکاری: بعد از آنکه شما شناخته‌شده‌تر شدید افراد دیگر هم تمایل دارند با شما همکاری داشته باشند و فروش شما در محصولات و خدمات دیگر مثل مشاوره و … حسابی شلوغ می‌شود.

    اگر شما به عنوان فروشنده حرفه‌ای این پنج نکته را رعایت کنید به راحتی می‌توانید بازار خود را بسازید. و مشتری های، خود را داشته باشید و اقتصاد و بازار تاثیر زیادی در میزان فروش و سودآوری شما نخواهند داشت. شما همیشه متمایز از رقبا عمل خواهید کرد و موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهید کرد.

بنده امیر اسحاقی. به عنوان بیزینس کوچ تمام تلاش خود را می‌کنم تا اطلاعات مفیدی که می‌تواند در فروش، بازاریابی شما تاثیر مثبت بگذارد. و فروش شما را افزایش دهد را در آکادمی کتابینش با روش‌های مختلف به شما بزرگواران آموزش دهم. تا شما در هر صنعتی که هستید بتوانید فروش خود را افزایش دهید. و سودآوری خوبی برای سازمان خود ایجاد کنید. امیدوارم نکات این مقاله را بکاربگیرید تا موفقیت را تجربه کنید.

موفق بمانید

نویسنده مقاله دلیل بالا رفتن نرخ بازار : امیر اسحاقی

مطالب پیشنهادی ما برای دریافت نتیجه بهتر:

دوره استادان تندخوانی و مطالعه موثر

15راه شگفت انگیز برای کنترل و تمرکز حواس

یادگیری چیست؟

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cdb_social_networks][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”1857″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *