کتابینش

ورود / ثبت نام

به خاطرسپاری

تکنیک بخاطر سپاری بیشتر مطالب با کمترین فراموشی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سلام عرض میکنم خدمت شما دوست عزیز که در حال مطالعه این مقاله هستید در این مقاله میخواهم روش های کاربردی ساده در رابطه با اینکه چه کارهایی انجام دهیم تا در طول زندگی روزمره خود فراموشی و حواس پرتی را به حداقل برسانیم و طوری مطالب را خدمتتون عرض میکنم که از بعد از خواندن این مقاله بکار بگیرید و تغییر را در زندگی خود احساس کنید. در ابتدا عرض کنم که شاید بخاطر سپاری بیشتر با بخاطر سپاری کمتر کمی در تناقض باشد ولی در ادامه کامل متوجه منظور بنده خواهید شد. یادتان باشد یکی از راه های بخاطر سپاری بیشتر کمتر بخاطر سپردن می باشد.

به عبارتی می توانید از روش ها و سیستم هایی استفاده کنید که براحتی مواردی را که بیشتر در طول روز با آنها سروکار دارید را براحتی یادآوری کنید. ممکن است شما از قدیم روش های سنتی را یادتان باشد که برای آنکه مطلب یا موضوعی را در طول روز یادشان بیاید صبح که از خانه خارج می شدند یک ” نخ ” به یکی از انگشت های خود که معمولا هم انگشت اشاره بود می بستند تا آن نخ کاری که بایستی انجام دهند را یادآوری کند.

در این مقاله چند روش کاربردی دیگر هم میخواهم خدمتتون ارائه کنم تا با استفاده از این روش ها دیگر نگران فراموش کردن موضوعی نباشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”356″ img_size=”full”][vc_column_text]

روش اول ، روش یادیار

روشی که میخواهم خدمتتون عرض کنم در مهارت های مدیریت ذهن ، تندخوانی و مطالعه بدون فراموشی به روش ” یادیار ” معروف است که این روش به این صورت است که اگر میخواهیم یک اسم طولانی یا آدرس طولانی را بخاطر بسپاریم با استفاده از حرف اول هر کلمه یک کلمه خنده دار بسازیم، حتما هم نباید معنا دار باشد می تواند کلمه ای که ساخته ایم کملا بی معنی باشد. ولی در ذهن خیلی خوب بماند با این روش میتوانید یک جمله یا آدرس پیچیده را براحتی بخاطر بسپارید و از ذهن پاک نمی شود . به عنوان مثال کلمه هما ( هواپیمایی ملی ایران )، ناجا ( نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ) یا اینکه اسم یک شرکتی به نام شرکت تامیین گستران صنعتی ایمن پیمان را اگر بخواهید با روش سنتی بخاطر بسپارید احتمال اینکه در زمان یادآوری با مشکل مواجه شوید هست اما اگر با این روش که در مهارت های تقویت حافظه هم بسیار رایج است استفاده کنید اسم آن شرکت می شود ( تگ صاپ ) حالا براحتی در ذهن می ماند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”355″ img_size=”full”][vc_column_text]

روش دوم ، استفاده از تقویم روزانه :

داشتن تقویم روزانه باعث می شود در طول روز کمتر کارها یی که بایستی انجام دهید را فراموش کنید و در تمرکز و اعتماد بنفس شما بسیار تاثیر گذار می باشد. ابتدا بایستی اشاره کنم که تقویمی که به ما میتواند کمک کند چه مدل تقویمی است. یکی ار بهترین مدل هایی که میتواند در کار روزانه ما به ما کمک کند تقویمی است که هر روز آن یک برگه کامل داشته باشد از تقویم هایی که روزهای هفته پشت سرهم نوشته شده اند پیشنهاد میکنم استفاده نکنید. بعد از آنکه تقویم مورد نظر را انتخاب کردیم با روش زیر استفاده میکنیم.

شب قبل از اینکه به رخت خواب برویم بهتر است کارهایی را که فردا بایستی رسیدگی کنیم و آنها را انجام دهیم را در تقویم به ترتیب اولویت بنویسیم و بعد آنکه یکبار آنها را مرور کریم بخوابیم. شاید برای یکسری از دوستان سوال باشد که چرا بایستی شب بنویسیم؟ به این دلیل پیشنهاد میکنم شب کارهای خود را یادداشت کنید چون زمانی که شب یادداشت می کنید وقتی در حال استراحت هستید ناخودآگاه شما به آنها فکر میکند و احتمال دارد برای حل کردن آنها راه حلی به شما بدهد. جالب است بدانید بیشتر افراد موفق راه حل کارهای خود را در خواب دیده اند بطور مثال فیلنامه هری پاتر و یا بسیاری از موفقیت هایی که افراد زیادی در دنیا کسب کرده اند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکته : وقتی کارهای خود را یادداشت می کنیم در طول روز دیگر فعالیتی را فراموش نمیکنیم و با اعتماد بنفس بیشتری می توانیم کارهای خود را انجام دهیم و درگیر احساس فراموشی ، آلزایمر و … هم نمیکنیم .

[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”3d” message_box_color=”alert-warning”]

نکته طلایی : پیشنهاد میکنم از تقویم های خیلی بزرگ استفاده نکنید از تقویمی استفاده کنید که در جیب کت جای بشود.

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”358″ img_size=”full”][vc_column_text]

روش سوم ، قرار دادن اشیاء در مکانی مشخص

مکانی را در منزل خود برای قرار دادن وسایل خود در نظر بگیرید تا هر دفعه مجبور نباشید که دنبال آنها بگردید.

به عنوان مثال برای جوراب،کمربند،کروات، و … جایی مشخص را در نظر بگیرید. بهتر است یک جایی را هم برای گوشی موبایل ، کتاب،تقویم، و هرآنچه بایستی فردا صبح با خود ببرید در نظر بگیرید اگر شما همیشه وقتی وارد منزل می شوید سوئیچ ماشین خود را در یک جای مشخص آویز کنید دیگر نیاری نیست صبح دنبال سوئیچ بگردید و مضطرب شوید.

[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”3d” message_box_color=”alert-warning”]

نکته طلایی : یکی از روش هایی که در کارگا ههای تقویت حافظه، تندخوانی و مطالعه بدون فراموشی برای دوستان عرض می کنم این است که اگر قرار است فردا صبح با خود یک پرونده یا هر چیز دیگر را ببریم بهتر است از روش قرار دادن اشیاء در مسیر عبور استفاده کنیم این روش به این صورت است که کتاب، پرونده یا هر چیزی که صبح بایستی همراه داشته باشیم را در مسیر خودمان قرار دهیم تا فراموش نشود مثلا کتاب خود را روی موبایل یا روش کیف خود قرار دهیم تا صبح فراموش نکنیم و جا نگذاریم .

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”357″ img_size=”full”][vc_column_text]

روش چهارم ، آماده کردن وسایل مورد نیاز در شب قبل

یکی از بدترین زمان ها برای بخاطر آوردن وسایلی که برای یکروز نیاز داریم درست قبل از زمانی است که مجبورید خانه را ترک کنید و عجله دارید که به احتمال خیلی زیاد در یادآوری آنها با مشکل مواجه خواهید شد. اگر وسایلی را که نیاز دارید شب قبل که عجله ندارید آماده کنید بهتر می توانید آنها را بخاطر بیاورید. پس بجای آنکه در پیدا کردن چیزهایی لازم دارید عجله کنید یا دچار استرس شوید شب قبل آنها را در جایی مشخص قرار دهید.

[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”3d” message_box_color=”alert-warning”]

نکته طلایی : روش هایی که خدمتتون عرض کردم کاملا کاربردی و ساده می باشد که می توانید از همین امروز آنها را انجام دهید و نتایج آنها را تجربه کنید روش های بیشتر و حرفه ای تری هم وجود دارد که در دوره های ” مدیریت ذهن ، تقویت حافظه و مطالعه بدون فراموشی خدمت علاقه مندان ارائه می کنیم.

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *