کتابینش

ورود / ثبت نام

فروش با دیجیتال مارکتینگ

افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ

افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ

از گذشته تاکنون روش‌های بسیاری برای افزایش فروش در تجارت وجود داشته‌است. اما امروزه با گسترش دنیای مجازی و استفاده گسترده از وسایل دیجیتال، روش‌های دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده‌اند. دیجیتال مارکتینگ نیز مانند حرفه ها نیاز به یک کارشناس متخصص حرفه‌ای دارد تا بتواند برای کسب‌وکار یک نقشه ارائه دهد. اما به‌صورت کلی اولین و مهم‌ترین قدم برای افزایش فروش توسط دیجیتال مارکتینگ داشتن یک وب‌سایت پویا و به‌روز می‌باشد و بعد از آن می‌توان به تبلیغات با استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در آن اشاره کرد. همچنین ممکن است که برای یک کسب‌وکار تبلیغات مفید باشد. اما برای کسب‌وکار دیگری هیچ بازخوردی نداشته باشد.

بااین‌حال کم‌هزینه ترین و پربازده ترین روش برای رشد کسب‌وکار و افزایش فروش فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ است . ترتیب و نوع فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است که توسط یک متخصص طراحی می‌شود. لازم است بدانید در دیجیتال مارکتینگ تکنیک‌هایی وجود دارد که به افزایش فروش کمک می‌کند. علاوه‌براین تکنیک‌ها توصیه‌هایی نیز وجود دارد که چگونه استفاده از این تکنیک‌ها مؤثرتر واقع شود. در ادامه علاوه‌بر معرفی تکنیک‌ها، راهکار های تکمیلی دیگری برای افزایش فروش توسط دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه می‌دهیم.

۱ – بازاریابی مشارکتی چیست؟

بازاریابی مشارکتی نوعی از بازاریابی است که یک کسب‌وکار برای یک یا تعداد بیشتری شرکت که به تبلیغات نیاز دارند تبلیغاتی را انجام می‌دهد و به‌ازای هر بازدید کننده‌ای که از طریق تلاش‌های آن شرکت‌ها به سایت آن‌ها آمده باشند، پورسانت دریافت می‌کنند. این روش به‌طور عکس نیز عمل می‌کند. یعنی اگر قصد دارید محصولاتی را به‌طور آنلاین بفروشید می‌توانید به‌عنوان یک شریک برای برندهای دیگر ثبت‌نام کنید و برای هر محصولی که به فروش می‌رسانید حق کمیسیون دریافت کنید.

2-بهینه‌سازی موتور جستجو:

بهینه‌سازی موتور جستجو یا اصطلاحاً سئو، فرایندی است که به‌صورت رایگان میزان بازدید وب‌سایت شما را از طریق موتورهای جستجو افزایش می‌دهد. در این روش تنها لازم است کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو از قبیل گوگرد وارد کند و شما از این کلمات کلیدی در وب‌سایت خود استفاده کرده باشید. هر کاربر با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، تاریخچه جستجو و موقعیت مکانی خود نتایج منحصربه‌فردی را مشاهده می‌کند. هرچه رتبه‌ی مطالب شما در سئو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان هدایت می‌شود.

به‌این‌ترتیب احتمال افزایش بازدیدکننده‌های منفعل و مشتریان فعال بیشتر می‌شود. باید به‌خاطر داشت که مقصود از ساخت وب‌سایت، قرارگیری در رتبه اول نتایج نیست، بلکه هدف، ایجاد بهترین وب‌سایت ممکن برای کاربران مدنظر است. اگر همیشه در رتبه‌های بالای استفاده قرار داشته باشید دیده شدن وب‌سایت شما و ترافیک آن افزایش‌یافته و این موضوع رونق و پیشرفت سریع‌تر کسب‌وکارتان را به‌همراه خواهد داشت.

3-بازاریابی ویدیویی :

امروزه یوتیوب دومین موتور جستجو پس‌از گوگل است و قرار دادن ویدئو در آن و بسیاری از سایت‌های ویدئویی دیگر رایگان است. بنابراین سعی کنید محتوایی ویدئویی از خدمات و کالای خود تولید کنید. چراکه بسیاری از مردم دیدن ویدئو را به خواندن کتاب و یا متن ترجیح می‌دهند. پس اگر برای محصول خود ویدئو تهیه نکنید قسمتی از مخاطبان هدف خود را از دست می‌دهید. اگر ویدیوهایی را که تولید کرده‌اید در سایت‌های ویدئو قرار دهید و به سایت اصلی خود لینک دهید یک لینک خارجی ایجاد کرده‌اید که تاثیر زیادی در رتبه شما خواهد داشت.

4-تبلیغات کلیکی:

در این روش موتورهای جستجو به‌ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبالغ مشخصی را دریافت می‌کنند. این روش در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجراست. عملکرد آن به این صورت است که تبلیغات به‌صورت اعلان برای مخاطبان موردنظر شرکت به نمایش درمی‌آیند. این سیستم مثال خوبی از ترکیب روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و به‌کارگیری آن‌ها برای رسیدن به یک استراتژی کامل بازاریابی است.

5-تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن:

ممکن است در ذهن شما تولید محتوا فقط نوشتن یک متن و یا گذاشتن یک عکس باشد. ولی باید بدانید که هر چیزی که در سایت خود برای معرفی و تبلیغ و یا آموزش محصول خود تولید می‌کنید، محتوا نام دارد و این محتوا می‌تواند متن، عکس، ویدیو و یا هرچیز دیگری باشد. نکته مهم این است که اگر وب‌سایتی برای کسب‌وکار خود دارید و یا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید باید صفحات خود را از نظر محتوا کاملاً غنی کنید.

غنی‌سازی محتوا به چه معناست؟

زمانی‌که یک مخاطب به سایت و یا صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی شما وارد می‌شود، به‌دنبال یافتن پاسخی برای سوالات خود و رفع نیاز خود می‌باشد. بنابراین شما باید در صفحات خود مطالب به‌روز و غنی تهیه کنید تا به سوالات مشتری پاسخ دهد برای اجرای صحیح بازاریابی محتوا لازم است به چند نکته ضروری توجه کنید.:

* پیش‌از تولید محتوا، حتما کاربران نهایی خود را در نظر بگیرید.

*محتوای تولیدی خود را در تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

* از تولید محتوای نامربوط و غیرضروری خودداری کنید.

*با ایجاد محتوایی باکیفیت و مرتبط با کسب‌وکار خود سئو وب سایتتان را بهبود بخشید.

6-بازاریابی ایمیلی:

در این روش شما باید در بازه‌های زمانی مشخص است اطلاعاتی از قبیل معرفی محصولات و خدمات خود را توسط ایمیل برای مشترکین خود ارسال کنید. ارسال ایمیل‌ها باعث فراهم کردن ارزش برای مشتریان و کسب اعتماد و وفاداری بیشتر آن‌ها به برند شما می‌شود. بهترین نتیجه در بازاریابی ایمیلی زمانی حاصل می‌شود که شما مشترکین خود را نه با پرداخت پول، بلکه از طریق تولید محتوای مناسب برای اعتمادسازی برند جذب کرده باشید. این روش نقش مهمی را در افزایش فروش محصولات و خدمات، بازی می‌کند، زیرا کاربرانی که فرم‌های ثبت‌نام در اشتراک ایمیلی را پر می‌کنند به‌احتمال زیاد همان مشتریان فعال شما خواهند بود.

نتیجه :

در دیجیتال مارکتینگ هیچ روش کاملاً صحیح یا غلطی وجود ندارد. نکته مهم این است که بتوانید تشخیص دهید کدام روش برای کسب‌وکار شما مفید است و کدام روش اثربخشی لازم را ندارد. بنابراین توصیه می‌شود که در برنامه‌ریزی برای دیجیتال مارکتینگ به شکلی هوشمندانه از چندین روش مختلف استفاده کنید و خود را به یک روش محدود نکنید. زمانی‌که شما از طریق چندین روش دیجیتال مارکتینگ به تبلیغات خدمات خود می‌پردازید، در برابر دید مشتریان بالقوه خود قرار می‌گیرید و می‌توانید آن‌ها را به سمت محصولات یا خدمات خود جذب کنید. همچنین اگر شما با کانال‌های بازاریابی وابسته همکاری داشته باشید می‌توانید فروش خود را به حداکثر رسانده و کمپین‌های بازاریابی خود را مدیریت کنید. قبل‌از اقدام برای تدوین برنامه بازاریابی تان بخشی از بودجه دیجیتال مارکتینگ خود را به بازاریابی وابسته اختصاص دهید.

استاد امیر اسحاقی ؛ بیزینس کوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *