کتابینش

ورود / ثبت نام

علاقه به خواندن

چگونه علاقه به مطالعه را در خود افزایش دهیم؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سلام عرض می کنم خدمت شما همراهان گرامی، بنده امیر اسحاقی هستم مدرس دوره های مدیریت ذهن و تکنیک های مطالعه موثر.

در این مقاله قصد دارم در رابطه با دلیل اصلی بی میلی افراد به مطالعه در کشور، مطالبی را خدمت شما عزیزان عرض کنم.

سرانه مطالعه در جهان و در ایران

ابتدا اجازه دهید اشاره ای گذرا به میزان سرانه مطالعه در کشورهای دیگر و ایران بیندازیم. طبق آمار، سرانه مطالعه در کشور فنلاند 44 دقیقه در روز می باشد که بیشترین میزان مطالعه در میان کشورها است. بعد از فنلاند، کشور نروژ با 39 دقیقه مطالعه در روز رتبه دوم را در اختیار دارد.

و اما در ایران…

بیان این موضوع بسیار تلخ است که سرانه مطالعه مردم ایران با در نظر گرفتن مطالعه ادعیه ها، روزنامه ها و مجلات، تنها 12 دقیقه بوده است. این در صورتی است که نمایشگاه کتاب تهران که هرساله برگزار می گردد یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب در آسیا و دنیا است.

اما چه می شود که با داشتن یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب، سرانه مطالعه در ایران پایین است؟؟

مطالعه به روش سنتی و کسالت آور

آنتونی رابینز در کتاب قدرت شگرف درون، برنامه ای را ارائه می کند که برای ایجاد انگیزه ی تغییر در هر زمینه ای بسیار مفید است.

این برنامه به نام اهرم رنج و لذت معروف است.

ابتدا تصور کنید که سرعت خواندن شما بیش از 200 کلمه در دقیقه است که یک سرعت ضعیف محسوب می شود که اکثر افراد در این محدوده مطالعه قرار دارند. در این حالت برای خواندن یک کتاب 180 صفحه ای اگر به طور مرتب در روز زمانی را برای مطالعه آن اختصاص دهید حداقل چند روزی وقت شما را می گیرد.

برتری یک فرد تندخوان در مطالعه نسبت به دیگران

حالا اگر شما تکنیک های تندخوانی را آموخته باشید، می توانید 1000 کلمه در دقیقه یا بیشتر بخوانید، در هر دقیقه حداقل 1 صفحه می توانید به سادگی مطالعه کنید و همین کتاب را در عرض چند ساعت تمام کنید. اگر سرعت بالاتری نیز داشته باشید که این موضوع جالب تر هم می شود. اگر شما با آموزش تکنیک های تندخوانی 3000 کلمه در دقیقه بخوانید و در سال روزانه یک ساعت و نیم مطالعه داشته باشید در سال می توانید حدود 365 کتاب بخوانید.

در نظر داشته باشید که یک دانشجوی معمولی تا مدرک دکترا حدود 100 کتاب را به طور کامل مطالعه می کند! فکر می کنم به خوبی متوجه شدید که چرا اکثر افراد علاقه ای به مطالعه آزاد ندارند. وقتی که سرعت مطالعه پایین است شما بعد از چند روز مطالعه یک کتاب به مرور از مطالعه آن سرد می شوید هرچند که ابتدا بسیار هم مشتاق مطالعه آن بودید.

اگر به قفسه کتاب های خود نگاهی بیندازید به احتمال زیاد چشمتان به چندین کتاب خواهد افتاد که نیمه خوانده رها شده و در قفسه کتاب ها خاک می خورند. آموزش تکنیک های تندخوانی علاوه بر افزایش تمرکز شما هنگام مطالعه، علاقه و رقبت شما را هم برای مطالعه بیشتر می کند هنگامی که بتوانید در عرض چند ساعت یک کتاب را به طور کامل و با دقت بالا مطالعه کنید.

بنده به عنوان مدرس دوره های حرفه ای تندخوانی و مطالعه موثر به شما پیشنهاد می کنم اگر برای وقت خود ارزش قائل هستید حتما این تکنیک کاربردی و موثر را آموزش ببینید تا نه تنها از مطالعه فراری نباشید بلکه مشتاق مطالعه بیشتر در اوقات فراغت خود به جای سرگرم شدن در دنیای مجازی باشید.

بهتر و بیشتر بیاموزیم
امیر اسحاقی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *