کتابینش

ورود / ثبت نام

فراموشی

من یک حافظه عالی برای فراموشی مطالب دارم!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]با عرض سلام خدمت همراهان گرامی، بنده امیر اسحاقی مدرس کاربردی دوره های مدیریت ذهن و مطالعه بدون فراموشی (تندخوانی،تقویت حافظه،فتوریدینگ) هستم و این مقاله را برای شما به ویژه عزیزانی که احساس میکنند حافظه ضعیفی دارند، آماده کرده ام و امیدوارم از مطالعه آن بهره کافی ببرید.

یادآوری کارهای روزانه

اگر از شما خواسته شود که همه کارهای خود را از صبح تا الان با ذکر جزئیات بنویسید احتمالا این کار مدتی طولانی از وقت شما را خواهد گرفت. در این حالت اگر به اندازه کافی درباره کارهای خود فکر کنید خواهید توانست هزاران مورد را یادداشت کنید.
در اینجا یک سوال پیش می آید، اگر حافظه ما آنقدر عالی است که می توانیم بستن بند کفش خود را در ساعت 40/13 بخاطر بیاوریم، چگونه است که نمیتوانیم دریچه های مختلف قلب را بعداز مطالعه درس زیست شناسی به یادآوریم؟؟
آیا حافظه ما ضعیف است یا …
پاسخ به این سوال بسیار ساده است. به این دلیل شما تمام جزئیات کارهای روزانه خود را به یاد می آورد که در آن موقعیت ها حضور داشته اید. روز شما مملو از تجربه هایی بوده که به علت شبکه ای به هم پیچیده از تداعی های مختلف، به راحتی قابل یادآوری هستند.

قوه تخیل و تصویرپردازی

به نظر شما برای جلوگیری از به خاطر آوردن رخداد های یک روز، چند مورد از حس های پنج گانه را باید از مدار خارج کرد؟ اگر با چشمان بسته تمام روز خود را سپری کنید، باز هم چیزهایی را به خاطر می آورید. در صورت پوشاندن گوش های خود نیز همه وقایع روزمره را از دست نخواهید داد.
در واقع صرف نظر از مانع ایجاد کردن برای حس های پنج گانه ، هنوز چیزی درون شما وجود دارد که نمیتوان جلوی آن را گرفت و آن چیزی نیست جز قوه تخیل. به بیان ساده تر، دلیل اصلی این که کارهای روزانه را حتی با جزئیات می توانید یادآوری کنید این است که شما در یادآوری از قوه تخیل و تصویرپردازی کمک گرفته اید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”warning”]

نکته طلایی:

یادآوری کنم که قوه تخیل در سیستم های تقویت حافظه و یادگیری بسیار کاربرد دارد و در موفق شدن شما بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]پس اگر هنگام مطالعه تا جای امکان از تصویرپردازی بهره ببرید و از قوه تخیل خود کمک بگیرید، در یادآوری مطالب به مشکل برنخواهید خورد.
در پایان باید خدمت شما عرض کنم که صرفا مطالعه خطی مطالب و سعی در حفظ کردن خط به خط، راه حل مناسبی برای بخاطر سپاری مطالب نیست و نمیتوان توقع داشت که با این روش بعد از چند روز یا حتی چند ساعت فراموشی صورت نگیرد. پس هنگام مطالعه کتب خود باید سعی کنید از قوه تخیل خود کمک گرفته و از تصویرپردازی غافل نشوید[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”warning”]

نکته طلایی:

زمانی که مطلبی را یادگرفته اید اگر در زمان های مشخص مرور نکنید اطلاعات بعد از 24 ساعت هشتاد تا نود درصد آنها را فراموش خواهید کرد.[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”blue”]

نکته مهم:

پیشنهاد میکنم برای رشد و سرعت دادن به مطالعه و یادگیری خود مهارت یادداشت برداری را هم کسب کنید که خیلی در بخاطر سپاری و مرور می تواند کمک کند مقاله روش های یادداشت برداری که در سایت وجورد دارد را مطالعه کنید و بکار بگیرید تا فراموشی را به حداقل خود برسانید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]موفق و پیروز باشید
بهتر و بیشتر بیاموزیم
امیر اسحاقی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

One thought on “من یک حافظه عالی برای فراموشی مطالب دارم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *