کتابینش

ورود / ثبت نام

معیار انتخاب بیزینس کوچ

معیارهای انتخاب یک بیزینس کوچ خوب

هنر انتخاب یک بیزینس کوچ خوب

این روزها تصور می شود که داشتن یک مربی کسب و کار می تواند شما را صاحب کسب و کار بهتر و موفق تری کند. چه در مرحله اولیه راه اندازی کسب و کار هستید و چه آماده گسترش در خارج از کشور ، یک مربی می تواند شما را به خارج از منطقه آسایش خود سوق دهد و نظر بی طرفانه و بررسی واقعیت را ارائه دهد که شما را در مسیر دستیابی به اهداف تجاری خود نگه می دارد.

بیزینس کوچ
هنر انتخاب بیزینس کوچ خوب!

روایت اول

کارآفرین تیم کیچن، بنیانگذار Exposure Ninja، درباره این که چگونه یک مربی بسیار خوب به شرکت استارت‌آپ او گفت که زمان «بزرگ شدن» و نقل مکان به یک دفتر فیزیکی فرا رسیده می‌گوید: «او به ما گفت که کسب‌وکارها به تعدادی از افرادی که از راه دور کار می‌کنند اعتماد نخواهند کرد، و اگر همه ما به یک دفتر فیزیکی نقل مکان کنیم، برای مشتریان، روحیه و سود مفید خواهد بود.»

او به درستی مکان هایی را به اندازه کافی بزرگ برای تیم جستجو کرد و یافت و 140 مایل را از بریستول به ناتینگهام منتقل کرد تا به ورود به “فاز بعدی” کمک کند. در عرض تنها شش ماه، او پول نقد خود را به کسب و کار پمپاژ کرد تا آن را سرپا نگه دارد.

او می‌گوید: «بازدهی ما کاهش پیدا کرده بود، استرس خودم ده برابر شده بود و Exposure Ninja از علاقه ما به یک شغل معمولی تبدیل شده بود، زیرا ما هر روز در ترافیک می‌نشستیم و به سمت یک دفتر تاریک می‌رفتیم. این دقیقاً همان زندگی ای بود که هیچ یک از ما نمی خواستیم – به همین دلیل بود که همه ما در وهله اول کار در EN را شروع کرده بودیم، زیرا همه ما از این ایده که در یک دفتر کثیف گیر کرده و بدون اینکه متوجه شویم بیسکویت بخوریم متنفریم.

نتیجه فرایند بیزینس کوچینگ چه شد؟

آشپزخانه به سرعت عمل کرد، دفتر را بست، همه را از خانه به سر کار فرستاد، و بلافاصله کسب و کار بهترین ماه خود را سپری کرد. سال بعد اندازه آن دو برابر شد و از آن زمان تا کنون رشد کرده است.

او می‌گوید: «هنوز دو سال و نیم از اجاره‌نامه دفتر باقی مانده است تا به من یادآوری شود که فقط توصیه‌های افرادی را که کاری را که من می‌خواهم انجام داده‌اند، بپذیرم». مشکل این بود که مربی بدون در نظر گرفتن دی‌ان‌ای کسب‌وکار ما، ایده‌ای ثابت از آنچه باید باشد داشت.

تجربه پرهزینه آشپزخانه ما را از کمک گرفتن از مربی کسب و کار منصرف نکرد. در واقع گوینده دو نفر دارد که از آن ها به خاطر نتایج بسیار خاصی که برای تجارت به دست آورده بودند قدردانی کرد.

او می‌گوید: «کوچینگ، چه مربیگری حضوری و چه از طریق کتاب‌ها و ویدیوها و غیره، حیاتی است. با این حال، من فکر می کنم مردم نیز باید به خودشان اعتماد کنند. اگر چشم انداز روشنی دارید و مربی شما آن را دریافت نمی کند، پیروی از توصیه های بیزینس کوچ می تواند آسیب زا باشد. به توصیه ها گوش دهید، اما به یاد داشته باشید که در نهایت تصمیم یا برنامه به عهده شماست.»

بیزینس کوچ
تشخیص مربیان بزرگ از بین مربیان ضعیف آسان نیست، اما من اینگونه انتخاب می‌کنم.

روایت دوم

از کجا مربی مناسبی برای شما و کسب و کارتان پیدا می کنید؟ ارجاعات همتا، سایت های بررسی آنلاین، یا جستجوی کلی از طریق سازمان های صنعتی مرتبط هدر تاونسند، نویسنده کتاب The Go-To Expert، می‌گوید درخواست توصیه‌ها از همتایان روشی بی‌دردسر برای یافتن بیزینس کوچ نیست، اما یک توصیه قابل اعتماد راه‌حلی به مراتب بهتر از جستجوی اینترنتی است.

او می‌گوید: «تشخیص مربیان بزرگ از بین مربیان ضعیف آسان نیست، اما من اینگونه انتخاب می‌کنم. مربی خود را برای مدتی در رسانه های اجتماعی تعقیب کنید. آیا به نظر می رسد که آنها راه می روند و صحبت می کنند؟ آیا به نظر می رسد نام تجاری آنلاین آنها با آنچه که می گویند به مشتریان خود کمک می کنند مطابقت دارد؟

مقالات، کتاب ها، وبلاگ های آنها را بخوانید و ویدیوهای آنها را تماشا کنید. آیا می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟ آیا آنها بینش جدید با کیفیت بالا را به اشتراک می گذارند، یا فقط «همان پیر-همان-قدیمی»؟ مربیان خوب IP و متدولوژی خاص خود را خواهند داشت، بنابراین از هر مربی که IP افراد دیگر را دوباره بسته بندی می کند، خودداری کنید.

چیزهایی که در انتخاب بیزینس کوچ باید بدانید

تجربه مرتبط در صنعت یکی دیگر از مواردی است که باید داشته باشید – در حالی که یک بیزینس کوچ خوب به هر کسب و کاری ارزش اضافه می کند، یک بیزینس کوچ با تجربه خاص در صنعت بسیار بیشتر از یک متخصص عمومی ارزش اضافه می کند، به عنوان مثال، از نظر معرفی هدفمند و ارزشمند، و بینش در مورد اینکه چگونه دیگران بر موانعی که شما با آن روبرو هستید غلبه کرده اند.

در بیشتر موارد، بدترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که انتخاب یک بیزینس کوچ اشتباه به تعادل بانکی شما برای بازدهی بسیار، کمی آسیب می‌زند. با این حال، مربی کسب و کار اشتباه می تواند به شدت اعتماد صاحب کسب و کار را خدشه دار کند.

تاونسند به یاد می‌آورد: «من از یک کسب‌وکار شنیدم که مشکلات زیادی در جریان نقدینگی داشت. بیزینس کوچ که مالک آن را استخدام کرده بود، از خیال‌پردازی‌هایش لذت برد و او را وادار کرد تا یک کسب‌وکار کاملاً متفاوت را راه‌اندازی کند، درست در زمانی که نیاز داشت واقعاً روی کسب‌وکار اصلی خود و خط لوله‌ای از کار جدید برای سودآوری تمرکز کند. او رفت. با این حال، این یک مورد نادر است.»

بیزینس کوچ
مهمترین عامل در یک رابطه موثر مربیگری تجاری، ارتباط بین کارآفرین و مربی است

روایت آخر معیار انتخاب بیزینس کوچ خوب

مشاور تجاری برجسته بریتانیا و یکی از بنیانگذاران شبکه کوچینگ تجاری Your Bear Group، Carl Reader معتقد است که مهمترین عامل در یک رابطه موثر مربیگری تجاری، ارتباط بین کارآفرین و مربی است.

او می گوید: “اگر هیچ ارتباطی وجود نداشته باشد، یا احترام و اعتماد وجود نداشته باشد، روند مربیگری از همان ابتدا محکوم به فنا است.” «شما باید مطمئن شوید که ارزش‌های شما با ارزش‌های مربی‌تان، چه شخصی و چه در کسب‌وکار، هماهنگ است و مربی می‌تواند هزینه‌های خود را بپردازد. اگر آن‌ها نمی‌توانند پیشرفت‌هایی در کسب‌وکار شما پیدا کنند – حتی برنده‌های سریع – که هزینه‌هایشان را خیلی سریع پوشش می‌دهد، باید ضررهای خود را کاهش دهید و یکی را پیدا کنید که بتواند.

بهترین کوچ کسب و کار

کتابینش دوست دارد در جهت کمک به شما و توسعه کسب و کارتان یک بیزینس کوچ خوب معرفی کند. اگر بخواهیم تمامی موارد بالا را در انتخاب یک مربی کسب و کار خوب لحاظ کنیم، آقای اسحاقی بهترین گزینه است. آقای اسحاقی موسس سایت کتابینش است و سال های زیادی در زمینه کوچینگ کسب و کار تجربه و مهارت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *