کتابینش

ورود / ثبت نام

مدیریت ذهن

تکنیک غلبه بر ترس در مدیریت ذهن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سلام عرض می کنم خدمت مخاطبان گرامی.

بنده امیر اسحاقی مدرس کاربردی دوره های مدیریت ذهن و مطالعه بدون فراموشی (تندخوانی ،تقویت حافظه ) هستم در این مقاله قصد دارم در رابطه با موضوع ترس و چگونگی غلبه و کنترل آن خدمت شما عزیزان مطالبی را عرض کنم.

[/vc_column_text][vc_column_text]

هیچ انسانی فارغ از ترس نیست!

البته منظورم انسان های طبیعی است. بزرگترین و شجاع ترین قهرمانان هم اگر با شما صادق باشند، خواهند گفت که هنگام انجام کارهای قهرمانانه شان ترس به سراغ آن ها آمده است. همان طور که من و شما هم ممکن است در چنین موقعیت هایی بترسیم. با این تفاوت که آن ها توانسته اند بر ترس خود غلبه کنند و در مقابل هجوم آن مقاومت کنند.

[/vc_column_text][vc_message]

یک خاطره از خودم:

هیچ وقت روز اولی که سخنرانی کردم را فراموش نمیکنم و حتی فیلم ارائه آن روز را هم دارم کل بدنم داشت میلرزید و نمی توانستم روی پاهای خودم بایستم خیل سخت بود و کلا مطالبی که آماده کرده بودم برای ارائه از استرس زیاد کلا از ذهنم پاک شد و هیچی یادم نبود اما تلاش کردم و تمرین کردم تا بر ترس هایم غلبه کردم و نتایجی که میخواستم را کسب کردم.به نظرم شما فقط زمانی می توانید بر ترس های خود غلبه کنید که خود را توسعه دهید.

[/vc_message][vc_message]

پیشنهاد بنده به شما این است که

به خاطر ترستان احساس شرمندگی نکنید بلکه سعی کنید در مقابل آن مقاومت و بر آن غلبه کنید. مثال معروفی هست که می گوید (اگر می خواهی ترست از چیزی بریزد به جای فرار از آن به استقبالش برو و آن را انجام بده)

[/vc_message][vc_column_text]

ریختن ترس

بی تردید برای خود شما هم کارهایی وجود داشته است که در گذشته از انجامشان می ترسیدید ولی اکنون به راحتی انجامشان می دهید و حتی از انجام آن کار لذت هم می برید. کم نیستند کسانی که از هواپیما ترس داشتند اما بعد از یک بار سوار شدن، تا جایی از اینگونه مسافرت کردن لذت بردند که دیگر مسافرت زمینی را حتی المقدور انتخاب نمی کنند.
ترس هایتان را از خودتان مخفی نکنید. هاری امرسون در جایی گفته است (مسئله مهم آن است که ترس هایمان را عیان کنیم و آشکارا با آن ها روبرو شویم) . تا زمانی که به طور آشکار با ترس هایتان روبرو نشوید نمی توانید بر آن غلبه کنید.

ترس های زمان بچگی یادتان هست؟

ترس بزرگ شدن، ترس دوچرخه سواری، ترس مدرسه رفتن و… اما الان که به آنها فکر میکنی خنده دار هستند به این دلیل که به هر دلیلی بوده به استقبال آنها رفته بودید.

ترس ها را به خدمت خود در آورید

اگر از شکست می ترسید باید طوری برنامه ریزی کنید و حرکت کنید که با شکست مواجه نشوید. اگر شکست خوردید به دنبال راه های دیگر رسیدن به هدفتان باشید. در این صورت ترس شما به جای این که یک عامل بازدارنده باشد، عامل محرکی برای رسیدن به موفقیت خواهد بود و اینگونه می توانید ترس خود را به خدمت خود در آورید.

[/vc_column_text][vc_column_text]

امیر اسحاقی ، تندخوانی ، فتوریدینگ و تقویت حافظه

نادیده گرفتن یک سری از ترس ها

گاهی اوقات شما باید وانمود کنید یا طوری رفتار کنید که انگار ترس هایتان وجود ندارند. تئودور روزولت در جایی نوشته است : (در زندگی من خیلی چیز ها بوده است که در ابتدا از آن ها می ترسیدم. ولی با رفتار کردن به گونه ای که انگار از آن ها نمی ترسم، به تدریج بر ترس از آن ها غلبه کردم. اکثر آدم ها هم اگر بخواهند می توانند همین کار را کنند)
هرچه ترس ها و نگرانی های امروز شما بیشتر باشد، میل و انگیزه شما برای استقبال و لذت بردن از فردا کمتر خواهد بود. هرچه از زندگی کمتر بترسید از آن بیشتر لذت خواهید برد. شما نمی توانید جلوی بعضی از مشکلات و اتفاقات را بگیرید. پس تمام هم و غم خود را صرف چیزهایی کنید که می توانید بر آن ها اثرگذار باشید.

سعی کنید 2 روز در هفته را بدون ترس بگذرانید

برای جمع بندی موضوع باید خدمت شما عرض کنم که اگر از چیزی می ترسید، نگذارید که آن ترس شما را فرسوده کند. به جای آن که آن را درون خود بریزید آشکارا با آن روبرو شوید و برایش چاره ای بیندیشید.
با پرهیز از چیزهای جدید یا خودداری از انجام کارهایی که در گذشته انجام نداده اید، خود را از لذت های زندگی محروم نکنید. سعی کنید هرطور که شده است یک بار آن ها را امتحان کنید تا ببینید آیا ترس شما منطقی بوده است یا خیر. شاید مراجعه به روان شناس برای غلبه به ترس بتواند به شما کمک شایانی کند ولی شاید بهترین راه برای این کار روشی است که رابرت جی باردت پیشنهاد می کند. او می گوید: (2 روز از هفته است که من هیچوقت در مورد آن ها نگرانی ندارم. دو روز بی خیالی که از هر گونه ترس و نگرانی تهی است. یکی از آن ها دیروز و دیگری فرداست).

[/vc_column_text][vc_message]

در پایان باید خدمت شما عرض کنم خیلی از ترس ها اصلا به وقوع نمیپیوندند اما ترس از آن ها ممکن است سالیان سال شما را آزار دهد. این کلام جفرسون که سال ها قبل گفته است: (چقدر ما از افکار بد و ناراحت کننده ای که هرگز به حقیقت نپیوسته اند رنج برده ایم)، هنوز هم همان قدر صادق است.

پیروز و سربلند باشید

بهتر و بیشتر بیاموزیم
امیر اسحاقی

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *