کتابینش

ورود / ثبت نام

تمرکز

تکنیک رهایی از اختاپوس مشکلات برای افزایش تمرکز

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

به عنوان مقدمه باید خدمت شما عرض کنم همه افراد مشکلات متفاوت و بعضا زیادی دارند که وجود همین مشکلات و استرس ناشی از آن ها اجازه تمرکز کامل بر روی هر مشکل و حل و فصل آن را به افراد نمی دهد. اگر شما همین الان سعی کنید مشکلاتی را که ذهنتان را آزار می دهد به وضوح تعریف کنید، در اکثر موارد موفق به انجام این کار نخواهید شد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

اگر برای یک لحظه فکر کردن را متوقف کنید در خواهید یافت که اکثر چیزهایی را که شما را آزار می دهد نمی توان به طور کامل تجسم کرد و به تصویر کشید. چراکه اکثر مشکلات در ذهن شما تصویری گنگ و مبهم دارند. گویی شما بازوهای اختاپوس را می بینید ولی خود آن را نمی توانید مشاهده کنید. شما می توانید به ترفند های مختلف از شر برخی از بازوهای اختاپوس خلاص شوید اما بدنه اختاپوس یعنی علت و هسته اصلی مشکل شما هنوز پابرجاست.

[/vc_column_text][vc_column_text]در اینجا یک تکنیک کاربردی برای خلاص شدن از اختاپوس مشکلات خدمت شما عرض خواهم کرد[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”solid” style=”square” message_box_color=”mulled_wine”]

مثال:

زمانی که شخصی در مطالعه کردن یا بخاطر سپاری اطلاعات مشکل دارد بجای اینکه تیکت خنگ بودن،کم هوش بودن و یا بی هوش بودن را به خود بزند بهتر است روش و نحوه یادگیری خود را تغییر دهد در دوره ها و کارگاه های آموزشی مدیریت ذهن و مطالعه بدون فراموشی (تقویت حافظه،تندخوانی،فتوریدینگ) افرادی را از نزدیک دیده ام که فقط با افزایش یک مهارت کل مسیر زندگی خود را تغییر داده اند.شما منتظر چه کسی هستید؟منتظر هستی کسی دیگر شما را کمک کند دوست عزیز بایستی یادآوری کنم که هیچ کسی به اندازه خودت به فکر شما نیست بنابراین یکبار برای همیشه تغییر و تجربه کنید

[/vc_message][vc_column_text]

تکنیک ذهن نویسی

یک تکه کاغذ بردارید و شروع به نوشتن درباره یکی از مشکلات خاصی که شما را آزار می دهد، کنید. فکر می کنم که شما هم با این کار خواهید فهمید که مشکلات در ذهن ما چه تصویر مبهمی دارند. شما با نوشتن درباره یک مشکل متوجه می شوید که بسیاری از مسائل حاشیه ای همراه با آن مشکل را می توان از آن جدا کرد چون در اصل آن ها هیچ نوع ارتباط خارجی با مشکل اصلی ندارند.

گاهی اوقات این حاشیه ها به قدری زیاد می شوند که مشکل اصلی در میان آن ها گم می شود. باید سعی کنید زیاد نگران آنچه در آینده ممکن است اتفاق بیوفتد، نباشید. اگر این مشکلات حاشیه ای را کنار بگذارید سرانجام به قلب اختاپوس دسترسی پیدا خواهید کرد. در این زمان است که شما می توانید کل حواس خود را روی اصل مشکل متمرکز نمایید و برای آن چاره ای بیندیشید. هر مشکلی که تعریف شده و سازمان یافته باشد، می توان تا حدودی حل شده دانست.

تمام موانعی که بر سر راه حل مشکل قرار دارد برای خودتان فهرست کنید و در مقابل هر کدام از این موانع، راه حل هایی را که برای آن به ذهنتان می رسد، یادداشت کنید. اصلا نگران مسخره یا غیرقابل باور بودن برخی از آن ها نباشید. این کار بدون این که خودتان متوجه باشید تا حد زیادی شما را به راه حل مشکل نزدیک می کند. این کار را برای اکثر چیزهایی که شما را آزار می دهد انجام دهید. در این صورت خواهید دید که به جای نگرانی درباره مشکلات، می توانید از زندگی خود لذت ببرید.

نمی خواهم این کار را ساده تر از آنچه هست جلوه بدهم. حل مشکلات چیزی است که ما در تمام عمر با آن سر و کار داریم. ما هیچگاه به طور کامل از مشکلات جدا نخواهیم بود. چیزی که مدنظر بنده است کمک کردن به شما در جهت کاهش مشکلات و هرچه آسان تر کردن آن ها است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

سکوی پرتاب

نوشتن درباره مشکلات از طریق کمک به تمرکز، مانند سکوی پرتابی عمل می کند که شما را به تحرک و اقدام برای حل مشکل وا می دارد. بنجامین دیزائیلی در جایی گفته است که (عمل کردن همیشه موجب خوشبختی نمی شود ولی هیچ خوشبختی ای هم بدون عمل کردن حاصل نمی شود) .

وقتی شما دارید به طور مستقیم و هوشمندانه روی مشکلاتتان کار می کنید شانس بیشتری برای حل آن ها خواهید داشت. شاید در ابتدای این مقاله شما منتظر یک تکنیک عجیب و خارق العاده برای افزایش تمرکز در حل مشکلات بودید اما به هیچ وجه این تکنیک را دست کم نگیرید. به خاطر داشته باشید که همیشه بزرگترین و پیچیده ترین گاوصندوق ها هم با یک کلید کوچک باز می شوند.
موفق و پیروز باشید امیر اسحاقی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

2 thoughts on “تکنیک رهایی از اختاپوس مشکلات برای افزایش تمرکز

  1. سلام و احترام
    من خواه ناخواه و یا با مطالعه برخی کتابهای در زمینه موفقیت و …. بعضی از این تکنیکارو در مواقع خاصی از زندگیم بکار بردم…فوق العاده عمل کرده. اما مشکل اینجا بوده که بطور مداوم این کارو انجام ندادم.
    گاهی احساس میکنم فقط خوندن به تنهایی خسته کننده میشه و انگیزه ادمو میگیره ، چه بهتر که بتونم بطور گروهی و همراه ادمایی که مثل خودم فکر میکنن کار کنم. فکر میکنم هم هیجان انگیز میشه هم مستدام
    با تشکر از اقای اسحاقی

    1. در مطالعه کردن هدف و انگیزه داشتن خیلی تاثیر گزار هست ، همینطور اگر برنامه ریزی داشته باشید عملکرد شما در یادگیری به مراتب بهتر است
      در ماه آینده دوره ی یک ماهه برگزار خواهد شد که پیشنهاد میکنم در اون شرکت کنید تا رشد و پیشرفت بیشتری توی این زمینه داشته باشید
      امیر اسحاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *