کتابینش

ورود / ثبت نام

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تندخوانی چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و ساده تندخوانی را معنا کنیم، باید بگوییم. که تندخوانی یعنی جا گذاشتن خردمندانه و هوشمندانه مطالب اضافی متن و بکارگیری شیوه های صحیح خوانش که سرعت ورودی اطلاعات از طریق چشم به مغز را به شکل مطلوبی ارتقا میبخشند. تندخوانی باعث میشود سرعت مطالعه شما و سرعت خوانش میزان کلماتتان در زمان مشخص ارتقا یابد. از این رو باید فرمول استاندارد تعیین سرعت خواندن را نیز با هم مرور کنیم:

سرعت خواندن= (تعداد کلمات یک خط ضرب در تعدادخط خوانده شده )

بنابراین اگر میخواهید سرعت خواندن خود را محاسبه کنید، اجازه دهید در همین مجال با هم تمرینی را انجام داده و سرعت مطالعه تان را ارزیابی کنیم. لطفاً کتابی که خیلی دارای تصویر و عکس نیست و بیشتر صفحات آن را متن تشکیل میدهد انتخاب کرده و به مدت یک دقیقه اقدام به مطالعه آن کنید. وقتی یک دقیقه به اتمام رسید به هر جایی که رسیدید، آن محل را علامت بزنید و مشخص کنید و با استفاده از فرمول بالا سرعت مطالعه خود را بدست آورید. حال وقت آن است که به صورت تقریبی تعداد کلماتی که خواندهاید مشخص کنید. برای این منظور تعداد کلمات یک خط را مشخص کرده و در تعداد خطهایی که مطالعه کرده اید ضرب کنید.

برای مثال اگر هر خط به صورت تقریبی دارای 12 کلمه است و شما 10 خط را مطالعه کرده اید، به راحتی با ضرب 12 در 10 به تعداد 120 کلمه میرسید که به صورت تقریبی تعداد کلمات مطالعه شده را مشخص میکند. حال باید تعداد کلمات به دست آمده (برای مثال 120) را تقسیم بر عدد یک (یک دقیقه) بکنیم که با همان تعداد کلمات برابر خواهد شد و بدین ترتیب سرعت خوانش شما مشخص میشود.

جالب است بدانید که سرعت متوسط مطالعه در بین افراد عادی و به روشهای سنتی چیزی بین 200 تا 250 کلمه در دقیقه است. بنابراین شما نیز باید عددی در همین حدود را به دست آورده باشید. اگر سرعت مطالعهتان از این حد پایینتر است یعنی به صورت جدی از روش مطالعه بسیار سنتی برای مطالعه خود استفاده میکنید.

اما در هر صورت جای هیچ نگرانی نیست.

ما در دوره “مدیریت ذهن” (تقویت حافظه و مطالعه بدون فراموشی) به شما تکنیکهایی را آموزش میدهیم که بتوانید در مدت زمانی نسبتاً کم اما با پشتکار و تمرین سرعت مطالعه خود را ارتقا دهید و به واسطه استفاده از روش صحیح مطالعه، راندمان یادگیری خود را نیز تقویت کنید.

[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”warning”]

نکته طلایی:

به صورت معمولی اگر فاصله چشم از متن را حدود 45 سانتیمتر در نظر بگیریم تعداد حروفی که در لحظه در دامنه دیدتان قرار میگیرد برابر با 18 حرف و تقریباً معادل سه کلمه است.

[/vc_message][vc_column_text]

بنابراین از لحاظ نظری چشم انسان در یک ثانیه میتواند 1500 کلمه در ثانیه معادل 90 هزار کلمه را در یک دقیقه بخواند. اما سرعت متوسط همانطور که گفتیم حدود 200 تا 250 کلمه در دقیقه است. بنابراین همه ما جای زیادی برای تمرین و افزایش سرعت مطالعه خود داریم.

[/vc_column_text][vc_column_text]

به همین منظور اگرمی خواهید در زندگی ، کسب و کار خود موفقیت های بزرگی را کسب کنید پیشنهاد میکنم که مهارت های مطالعه بدون فراموشی و تندخوانی را آموزش ببینید تا با مطالعه در حوزه کسب و کار حود به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید.
تفاوت افراد موفق با افراد معمولی جامعه تنها در این است که آنها بیشتر اطلاعات دارند و سرمایه گذاری خوبی روی خود انجام داده اند شما هم اگر میزان یادگیری و مطالعه خود را افزایش دهید قطعا می توانید نتایج هیجان انگیزی در زندگی خود کسب کنید .
موفق باشید.

Instagram

آدرس اینستاگرام کتابینش ما را دنبال کنید

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *