کتابینش

ورود / ثبت نام

بیاندیشید و ثروتمند شوید

بیاندیشید و ثروتمند شوید معرفی و عصاره کتاب

معرفی کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید

عنوان اصلی: Think and Grow Rich

عنوان فارسی: بیندیشید و ثروتمند شوید

نویسنده: ناپلئون هیل

سال انتشار: ۱۹۳۷

یکی از کتاب‌های بی نظیری که تا کنون درباره ثروتمند شدن نوشته شده، بی شک کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید است. این کتاب با تلاش‌های ناپلئون هیل طی 20 سال منتشر شد. ناپلئون هیل با 500 نفر از افراد ثروتمند و موفق دوران خود دیدار کرد و نتیجه این مصاحبه‌ها، کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید است. اندرو کارنگی که یکی از افراد ثروتمند دوران ناپلئون هیل بود، پیشنهاد نوشتن چنین کتابی را به او داد.

از عنوانی که این کتاب دارد، حتماً می‌توانید حدس بزنید که درباره موفق شدن در تجارت یا پولدار شدن در زندگی است. شاید انگیزه اصلی نویسنده برای نوشتن این کتاب همین بوده، اما نتیجه این کتاب برای تمام ابعاد زندگی شما می‌تواند کاربرد داشته باشد.

این کتاب شامل 15 فصل مختلف است که در ادامه به نام آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اندیشه ثروت است
  • اشتیاق، نقطه شروع همه موفقیت‌ها
  • ایمان
  • تلقین به خود، راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار
  • دانش تخصصی
  • تخیل، کارگاه ذهن
  • برنامه‌ریزی سازمان یافته
  • تصمیم گیری، غلبه بر تردید و دو دلی
  • ابرام
  • قدرت همکاری
  • کیمیاگری احساس جنسی
  • ذهن نیمه هوشیار
  • مغز، ایستگاه گیرنده و فرستنده اندیشه
  • حس ششم، قلعه درایت
  • شش شبح ترس

ناپلئون هیل کیست؟

ناپلئون هیل یکی از اولین نویسنده‌ها در حوزه توسعه فردی و یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌ها در حوزه موفقیت است. معروف‌ترین کار او، بیاندیشید و ثروتمند شوید است که همچنین یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ نیز به شمار می‌رود.

در زمان مرگ هیل ناپلئون، این کتاب بیشتر از 20 میلیون فروش رفته بود. کتاب‌های هیل درباره قدرت عقاید و افکار شخصی هستند و بیان می‌کنند که این افکار چگونه بر موفقیت ما تأثیر می‌گذارند. هیل ناپلئون بین سال‌های 1933 تا 1936 مشاور رئیس جمهور بود.

یکی از گفته‌های معروف ناپلئون هیل این است که آنچه ذهن می‌تواند تصور و باور کند، قابل دستیابی است. این که این اتفاق چطور می افتد و چطور عقیده و تفکر به یک موفقیت عظیم تبدیل می‌شود، یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در کتاب‌های هیل گفته می‌شود.

بیاندیشید و ثروتمند شوید
بیاندیشید و ثروتمند شوید

درباره کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

یکی از بهترین کتاب‌هایی که در حوزه موفقیت و انگیزش چاپ شده، کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید است. این کتاب حاصل مصاحبه و گفت و گو با افراد موفق است. افرادی که مسیر موفقیت را پیموده و به هدف خود رسیده اند. در حقیقت شما با کتابی روبه‌رو هستید که نه یک دسته تئوری روانشناسی برای دستیابی به موفقیت، بلکه حقیقت‌های این مسیر از زبان کسانی که آن را طی کرده اند در دسترس شما است.

بدون شک می‌توان این کتاب را یکی از شاهکارهای این حوزه دانست. مخاطب کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید با هر بار مطالعه آن، موضوعات تازه‌ای متوجه می‌شود. در واقع با هر ذهنیتی که کتاب را بخوانید، دقیقاً همان نتیجه را از آن می‌گیرید.

اگر به دنبال کسب ثروت بیشتر برای خود هستید و ذهنیت شما هنگام مطالعه کتاب این باشد، راه‌های رسیدن به ثروت را خواهید یافت. از طرف دیگر، اگر به دنبال کسب روابط خوب باشید، همان نتیجه را به شما خواهد داد. بهتر است بگوییم مطالب این کتاب نوعی پاسخ به هر ذهنیتی است که فرد با آن کتاب را مطالعه می‌کند.

بیاندیشید و ثروتمند شوید
بیاندیشید و ثروتمند شوید

قسمت هایی از کتاب بیندیشید تا ثروتمند شوید

هر کس که طالب پیروزی است باید کشتی‌ها و پل‌های پشت سرش را در آتش بسوزاند و راه‌های عقب‌ نشینی را بر خود ببندد. این‌ گونه است که می‌توان ذهن را در شرایط اشتیاق سوزان برای پیروزی قرارداد و این شرط لازم موفقیت است. خواستن تنها به ثروت نمی‌انجامد، اما مشتاق ثروت بودن، با ذهنیتی وسواس گونه و آنگاه برنامه‌ریزی دقیق و تدارک راه‌های رسیدن به هدف و در کنار همه این‌ها مداومت در پایداری در برابر شداید و مشکلات اسباب غنا می‌گردد.

در کار برنامه‌ریزی برای ثروتمند شدن به کسی اجازه ندهید که رویای شما را از بین ببرد. اگر کاری که می‌خواهید بکنید درست باشد و به آن باور داشته باشید درنگ نکنید، قدمی به‌ پیش بگذارید و رویای خود را جامعه عمل بپوشانید. هرگز به گفته‌های این و آن توجه نکنید. توجه نکنید که ممکن است موقتا شکست بخورید زیرا شاید دیگران ندانند که هر شکست بذرهایی از موفقیت و پیروزی به همراه دارد.

اشتیاق سوزان برای بودن و انجام دادن نقطه شروعی است که باید صاحب رویا از آن شروع کند. رویا از بی‌ تفاوتی، تنبلی، یا نداشتن الهام و آرزو ناشی نمی‌شود. هر قدر در زندگی بخواهیم و توقع داشته باشیم همان اندازه به دست می‌ آوریم. توقع زیاد یا کم داشتن تفاوت فکری چندانی ایجاد نمی‌کند.

ایمان مهم‌ ترین عنصر ذهن است، وقتی با اندیشه در هم می‌ آمیزد ذهن نیمه هوشیار بی‌ درنگ ارتعاش آن را درک می‌کند و آن را به فراست لایتناهی تبدیل می‌ نماید. ایمان حالتی از ذهن است که می‌توان آن را به کمک تأیید یا آموزش‌ های تکراری برای ذهن نیمه هوشیار و به کمک اصل تلقین به خود ایجاد نمود.

حقیقت شناخته‌ شده‌ ای است که انسان هر چه را به خود تلقین کند، خواه مطلبی دروغین یا حقیقی باشد آن را باور می‌کند. برنامه یا هدف با تکرار اندیشه در ذهن کاشته می‌شود، جملاتی را درباره هدف اصلی خود بنویسید.

هدف اصلی خود را مشخص سازید و آن را به حافظه بسپارید. جزییات آن را کلمه به کلمه و روز به‌ روز آن‌ قدر برای خود بگویید تا ارتعاش صدا به ذهن نیمه هوشیار شما برسد. مصمم شوید که عوامل ناخوشایند محیط و شرایط را از ذهن خود دور نگه‌ دارید، برای خود زندگی مورد علاقه‌ تان را سفارش دهید.

شاید به این نتیجه برسید که بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف شما کمی اعتماد به‌ نفس است. برای چیره شدن بر این کمبود از اصل تلقین باید استفاده کرد، کافیست اندیشه مثبت را روی برگه کاغذی بنویسید و آن را آن‌قدر به تکرار بخوانید تا بخشی از ذهنیت شما شود.

بیاندیشید و ثروتمند شوید
بیاندیشید و ثروتمند شوید

روش کتاب بیاندیشید تا ثروتمند شوید

کتاب بیاندیشید تا ثروتمند شوید در 13 قدم شما را با مسیر موفقیت آشنا می‌کند: علاقه که نقطه شروع همه موفقیت‌ها است، ایمان داشتن به اینکه چیزی که دوستش دارید موفقیت شما را رقم می‌زند، پیشنهاد دادن خود به خود که وسیله‌ای برای تأثیرگذاری بر ذهن ناخودآگاه است، دانش تخصصی که تجربیات شخصی و مشاهدات شما را شامل می‌شود و اصول دیگری مثل تصور، برنامه‌ریزی، تصمیم، پشت کار، قدرت عقل کل، اسرار تکامل جنسی، ذهن ناخودآگاه، مغز و حس ششم.

از کجا بفهمم این کتاب برای من مناسب است؟

این کتاب تنها برای آن دسته از افراد که فعالیت تجاری انجام می‌دهند یا می‌خواهند پول زیادی به دست بیاورند نیست. البته که این کتاب به این دسته از افراد کمک شایانی می‌کند اما در واقع هر هدفی که داشته باشید و به هر سمتی که حرکت کنید، محتویات داخل این کتاب برای رسیدن به آن هدف به شما کمک می‌کند.

این کتاب همچنان یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه توسعه فردی در بازار است که از زمان اولین انتشار آن، 75 میلیون نسخه فروش رفته است. ناپلئون هیل کتاب‌های دیگری نیز نوشته که همگی از موفقیت مشابهی برخوردار هستند. کتاب‌های قانون موفقیت، موفقیت از طریق مثبت اندیشی و کلید موفقیت از جمله این کتاب‌ها هستند. در حال حاضر کتاب صوتی بیاندیشید و ثروتمند شوید در وب‌سایت نوار قابل دسترسی است.

نقد کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید

بر خلاف بسیاری از کتاب‌های مشابه که دائم از ارتعاش و قانون جذب صحبت می‌کنند، این کتاب به هیچ عنوان دیدگاه ارتعاشی ندارد و دائم راهکارهای عملی را برای دستیابی به موفقیت بیان می‌کند.

شما می‌توانید به جای خواندن چند کتاب مختلف، این کتاب را چند بار بخوانید و تا مطالب آن را درک کردید از آن رد نشوید. در این صورت به نتایج فوق العاده ای خواهید رسید. علاوه بر این‌ها، این کتاب می‌تواند به عنوان یک کتاب مرجع برای شما باشد که هر بار سوالی دارید، به یکی از بخش‌های آن مراجعه کرده و راهکار خود را پیدا کنید.

اکثر کتاب‌های روانشناسی که در بازار موجود هستند محتوای زرد دارند و اثرگذاری آن‌ها کوتاه مدت و به شکل جزئی است؛ اما کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یک کتاب با اصول مشخص و تحقیق شده است که اثر بلند مدت بر مخاطب خود می‌گذارد.

بیاندیشید و ثروتمند شوید
بیاندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید چه تأثیری بر زندگی من می‌گذارد؟

این کتاب یک راهنمای ضروری برای پیوستن به صف موفق‌ترین افراد دنیا است. امروزه راه‌های دستیابی به ثروت برای هیل به اندازه همان موقع نیرومند هستند و می‌توانند زندگی شما را برای همیشه با تحولی عظیم روبه‌رو کنند.

بعد از مصاحبه با بیشتر از پانصد نفر از زنان و مردان دوران خود، ناپلئون هیل راز دستابی به ثروت را به این گونه فاش کرد که اگر ما یاد بگیریم مانند افراد ثروتمند فکر کنیم، می‌توانیم موفقیت و ثروت را به دست آوریم. هیل فقط فرمول سیزده مرحله‌ای ساده‌ای از این مسیر تهیه کرد تا به همه افراد در کره زمین کمک کند که اهداف خود را مشخص کنند، راز موفقیت حقیقی را پیدا کنند و هر چه زندگی می‌خواهد را به دست آورند و به صف افراد فوق العاده بپیوندید.

زمانی که این کتاب به چاپ رسید به عنوان یکی از کتاب‌های الهام بخش و مهم زمان خود معرفی شد. این کتاب به نقشه راه میلیون‌ها نفر انسان تبدیل شد تا از فقر دوران رکود اقتصادی فرار کنند و بری خود، خانواده و در موارد بسیار زیادی برای کارمندان خود رفاه را به وجود بیاورند.

کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید – اشتیاق و علاقه

نقطه شروع همه دستاوردها و موفقیت‌ها، علاقه و اشتیاق شخصی است. همیشه این را در ذهن خود داشته باشید که اشتیاق و علاقه ضعیف، قطعاً نتایج ضعیف به بار می‌آورد. اشتیاق ضعیف درست مثل آتشی کوچک است که نمی‌تواند حرارت و گرمای زیادی تولید کند.

اگر دوست دارید در زندگی خود به چیزی دست پیدا کنید، باید اشتیاق و علاقه به آن را زیاد کنید. بدانید که اگر می‌خواهید در زندگی ثروتمند شوید، اصلی‌ترین شرط برای دستیابی به موفقیت این است که علاقه زیادی به آن داشته باشید. اشتیاق سوزان و علاقه شدید باعث می‌شود که با سرعت غیر قابل تصور به سمت اهداف و آرزوهای خود حرکت کنید.

کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید – داشتن هدف مشخص

در صورتی که بخواهید به یک دستاورد خاص برسید، باید آن را به شکل یک هدف مشخص در ذهن ترسیم کنید سعی کنید اهداف خود را روی کاغذ بنویسید و در آن به تعریف ابعاد مختلف هدف خود بپردازید. با تعریف هدف خود و مشخص کردن ابعاد مختلف آن، تمرکز شما بر آن بیشتر شده و می‌توانید خیلی سریع‌تر به چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

اگر هدفی که در ذهن شما است، یک چیز کلی با ابعاد نامعلوم باشد، شانس زیادی برای رسیدن به آن نخواهید داشت. چرا که دقیقاً نمی‌دانید چه می‌خواهید و در نتیجه سوخت احساسی و عاطفی شما که همان اشتیاق سوزان شما است، هدر می‌رود و تمام می‌شود.

کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید – مقاومت و پایداری

سومین درسی که از کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید می‌توان گرفت، این است که برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود باید پایداری داشته باشد. ممکن است در مسیر رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها با سختی و موانع زیادی روبه‌رو شوید.

این سختی می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد شود و باعث شود که بهره‌وری به شدت پایین بیاید. بنابراین ممکن است سوخت عاطفی و احساسی شما خیلی سریع‌تر از چیزی که تصور کنید به اتمام برسد. در نتیجه باید در طول مسیر موفقیت و رسیدن به هدف، پشتکار و مقاومت داشته باشید.

پشتکار دقیقاً همان عاملی است که در صورت تمام شدن اشتیاق سوزان به شما کمک می‌کند تا دست از هدف خود بر ندارید. ناپلئون هیل می‌گوید: یکی از متداول‌ترین دلایل موفق نشدن افراد، عادتی است که دارند. آن‌ها وقتی یک شکست کوچک می‌خورند، عادت دارند که بازی را ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *