کتابینش

ورود / ثبت نام

بیزینس کوچینگ

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران | خدمات آموزشی و بهترین مربیان ایرانی

مهارت‌آموزی در بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران

در سطح بین‌المللی پیش‌شرط ورود به حرفه بیزینس کوچینگ برخورداری دانش و تجربه است. شما باید تاحدودی با زمینه‌های مختلف کسب‌وکار به‌ویژه از نوع آنلاین مانند: بازاریابی، تبلیغات و افزایش فروش آشنایی داشته باشید. با این حال این ابتدای راه است و با کمی علاقه و میل به آموختن می‌توانید مسیر توسعه فردی را تا تبدیل شدن به یک مربی حرفه‌ای کسب‌وکار طی کنید. برای دست یافتن به مهارت‌های لازم در این زمینه، بهترین گزینه شرکت در دوره‌های مراکز آموزش بیزینس کوچینگ است. اما بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران کدام مرکز و بهترین استاد، کدام است؟ در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

مرکز بیزینس کوچینگ

آشنایی با حرفه بیزینس کوچینگ

کوچینگ کسب‌وکار (Business Coaching) فرآیندی است برای ایجاد پیشرفت عظیم در کسب‌وکار و رساندن آن از جایی که هست به جایی که مشتری انتظار آن را دارد. کوچینگ کسب‌وکار یک فرآیند آینده‌نگر است که بر توسعه شرکت و چگونگی غلبه بر موانع برای ادامه رشد آن تمرکز دارد. این کیفیت منحصربه‌فرد، مربی‌گری کسب‌وکار را از روان‌درمانی، مشاوره و منتورنیگ متفاوت می‌کند.

کوچ کسب‌وکار به عنوان یک راهنما با مشتری کار می‌کند، تفاوت او با یک مشاور در این است که مربی هرگز به مشتری نمی‌گوید به کجا برود بلکه مهارت یافتن مسیر درست را به او آموزش می‌دهد. مربی کسب‌وکار این آگاهی درونی را در مشتری ایجاد می‌کند، که او می‌تواند تصمیمات درستی بگیرد و به برنامه ها و اهداف خود پایبند بماند تا سریع‌تر به آن‌ها برسد.

روش‌ها و مراحل تبدیل شدن به یک کوچ کسب‌وکار معتبر

در سطح بین‌المللی استانداردهایی برای کوچینگ وجود دارد که از سوی بنیاد ICF ارائه شده‌اند اما چنین نیست که تصور کنید این تنها روش تبدیل شدن به یک کوچ حرفه‌ای است. برای مثال این بنیاد پیشنهاد می‌دهد که این 3 مرحله را انجام دهید:

  • شرکت در دوره آموزش کوچینگ: شما باید 125 ساعت آموزش کوچینگ را پشت سر بگذارید که می‌تواند به صورت آموزش حضوری در کلاس درس یا آموزش آنلاین یا ترکیبی از هر دو انجام شود
  • منتورینگ: طبق الزامات ICF حدود 10 ساعت یادگیری منتورینگ نیز ضرورت دارد
  • تجربه کوچینگ: این سومین نیاز کوچینگ از سوی ICF است و شما باید 500 ساعت تجربه کوچینگ عملی کسب کنید

روش‌های ICF تنها روش‌های مقبول در دنیا نیستند و شما می‌توانید از طریق شرکت در دوره‌های معتبر بیزینس کوچینگ در ایران نیز به یک مربی برتر کوچینگ مبدل شوید. در ایران تعداد مراکز آموزش کوچینگ چندان زیاد نیست اما در عین حال تنوع بالایی وجود دارد. این مراکز همچنین خدمات گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف به شما ارائه می‌دهند.

مشتریان شما چه کسانی خواهند بود؟

مشتریان مربیان کسب‌وکار اغلب از میان کارآفرینان، مدیران عامل، مدیران بخش‌های مانند: بازاریابی و استارت‌آپ‌ها هستند. این افراد در مواقع راه‌اندازی شرکت، یا مواقعی که شرکت نیاز به ارزیابی، عبور از بحران، توسعه یا افزایش فروش دارد به شما مراجعه می‌کنند. همچنین برخی از مشکلاتی که باعث می‌شود این مشتریان به شما مراجعه کنند عبارتند از:

  • کسب‌وکار نیاز به توسعه دارد اما برای این امر، موانع مالی وجود دارد
  • میزان زمان، سرمایه و نیروی انسانی با میزان تولید هماهنگی ندارد
  • در زمان احساس نیاز به بهره‌وری در روندهای کاری
  • تیم‌های کاری خروجی لازم را ندارند
  • سردرگمی در استخدام کارمندان جدید
  • نیاز به افزایش فروش

مهارت‌هایی که در بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران می‌آموزید

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین نیاز افرادی که می‌خواهند به یک مربی حرفه‌ای کسب‌وکار تبدیل شوند این است که مهارت‌های خود را توسعه دهند و مهارت‌های جدید و ضروری را نیز بیاموزند. به‌همین دلیل مهم‌ترین خدماتی که شما از بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران دریافت خواهید کرد نیز یادگیری مهارت‌های لازم برای بیزینس کوچینگ است. در ادامه با برخی از این مهارت‌ها آشنا می‌شویم.

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران

مهارت پرسش‌گری؛ کلید دریافت مهم‌ترین اطلاعات در بیزینس کوچینگ

پرسش‌گری هوشمند یکی دیگر از مهارت‌های اساسی در بیزینس کوچینگ است. توانایی پرسیدن سوالات مرتبط به دریافت پاسخ‌های عالی منجر می‌شود. با پرسیدن سوالاتی مانند چطور، کجا، چرا، چگونه و چه زمانی، شرایط کلی موقعیت، احساسات و انگیزه مشتری را درک خواهید کرد. علاوه بر این، پاسخ‌های دریافت شده به شما در درک نوع راه حلی که مشتری به‌دنبال آن است کمک می‌کند. همچنین این تصور مثبت در مشتری ایجاد می‌شود که شما در حال گوش دادن و درک موقعیت هستید.

آموزش شنیدن فعال در بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران

گوش دادن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که برای تبدیل شدن به یک مربی کسب‌و‌کار به آن نیاز دارید. هنگامی‌که مشتری شما دیدگاه و نظر خود را در مورد مشکلات کسب‌وکار بیان می‌کند، نباید صحبت او را قطع کنید. شما باید به مشتری فرصت بدهید تا درباره تمام جزئیات صحبت کند. در صورت نیاز می‌توانید نکات مهم را یادداشت کنید. شنیدن این جزئیات در طول مکالمه، نقش مهمی در یافتن راه حل‌ها دارد.

تعیین هدف؛ مهارتی برای افزایش انگیزه مشتریان

بیزینس کوچینگ شامل یک رویکرد متمرکز بر هدف است. شما باید برای خود و یافتن راه حل برای مشکلات مشتریان هدف‌گذاری کنید. موفق‌ترین مربیان کسب‌وکار دارای ذهنیت متمرکز بر هدف هستند. به‌ویژه که شما باید در زمانی اندک، مسیر حرکت مشتریان خود را اصلاح کنید. تعیین هدف همچنین باعث افزایش انگیزه حرکت و اقدام در مشتریان می‌شود. همچنین درصورتی‌که مشتریان شما اهداف از پیش تعیین شده دارند، باید بتوانید بین این اهداف و ارزش‌های اساسی و مطلوب زندگی آن‌ها ارتباط ایجاد کنید.

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران

هوش تجاری؛ دانش، زیرکی و مهارتی اساسی

داشتن هوش تجاری نوعی توانایی و مهارت است که به شما اجازه می‌دهد پیچیدگی‌های موجود در کسب‌وکارهای مختلف را به‌سرعت درک کنید. داشتن هوش تجاری همچنین نیازمند درکی کلی از زمینه‌های مختلف کسب‌وکار مانند: بازاریابی، فروش، عملیات، سیستم‌ها، استخدام و امور مالی است. همچنین در بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران معمولا علاوه‌بر دوره‌های کوچینگ، دوره‌هایی در زمینه‌های دیگر کسب‌وکار مانند: دیجیتال مارکتینگ نیز به علاقمندان ارائه می‌شود.

آموزش همدلی در بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران مرکزی است که به شما بیاموزد چگونه با مشتریان خود احساس همدلی کنید و چگونه برخورد کنید تا آن‌ها متوجه این حس در شما شوند. همدلی یعنی بتوانید با کفش آن‌ها راه بروید و موضوعات را از زاویه نگاه آن‌ها درک کنید. اگر همدلی یا توانایی درک موقعیت شخصی و کاری با مشتری را نداشته باشید، برقراری ارتباط با او و در نهایت مربی‌گری برای شما دشوار خواهد بود.

مهارت سازمان‌دهی؛ یک مهارت ضروری برای سامان‌دهی به خدمات

برای مربیان کسب‌وکار، برخورداری از مهارت سازمان‌دهی یک مهارت ضروری است. شما به‌عنوان یک مربی کسب‌وکار در تمام هفته قرارهای ملاقات یا تماس‌های تلفنی خواهید داشت. این قرارها و تماس‌ها شامل: نشست‌های کوچینگ فردی و گروهی، تماس‌های تلفنی بیزینس کوچینگ و تماس‌های مشتریان جدید خواهد بود. بنابراین شما باید بتوانید کسب‌وکار خود را به بهترین شیوه سازمان‌دهی کنید تا نظم کاری شما حفظ شود.

ویژگی‌های بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران

مراکز آموزش بیزینس کوچینگ انواع مختلفی دارند. برخی از این مراکز فقط خدمات آموزشی آنلاین را ارائه می‌دهند. چنین مراکزی باید دارای پلتفرم‌های مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین برخوردار باشند. برخی از این مراکز دارای کلاس‌های حضوری و آنلاین و برخی فقط دارای کلاس‌های حضوری هستند. زمانی که صحبت از کلاس‌های حضوری به میان می‌آید، برخورداری از فضای آموزشی مناسب به یک ضرورت تبدیل می‌شود. همچنین در چنین مواقعی باید مراکزی را انتخاب کنید که هم معتبر باشند و هم مجبور نباشید هزینه زیادی برای رفت‌وآمد بپردازید.

خدمات برخی از مراکز بیزینس کوچینگ به‌شکل محتوای از پیش تهیه شده ویدئویی است. توجه داشته باشید که چنین محتوایی باید حتما با جلسات آنلاین زنده و جلسات پرسش و پاسخ همراه باشد. در غیر این‌صورت این شیوه چندان برای شما مفید نخواهد بود.

بیزینس کوچ

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران و برترین استادان

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ ایران ، حضور برترین استادان و محققان این حرفه است. افرادی که خود دارای مطالعات و تجربه آموزشی و پژوهشی طولانی باشند و بتوانید با فراگیران دوره‌های قبل این استادان و این آموزشگاه‌ها و سایت‌ها صحبت کنید. صحبت با فراگیران دوره‌های قبل یکی از راه‌های ارزیابی خدمات آموزشی این مراکز است.

برای انتخاب بهترین مرکز همچنین نیاز است که با مدیریت مرکز و شیوه‌های سازماندهی خدمات آموزشی در آن آشنا باشید. نکته دیگر بررسی مدارک حرفه‌ای استادان و نیز مجوزهای مرکز آموزش بیزینس کوچینگ و سایت‌های ارائه دهنده دوره‌ها است. در ادامه با برخی از برترین استادان حرفه بیزینس کوچینگ در ایران آشنا می‌شویم.

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران

استاد محمد مهدی ربانی

استاد محمد مهدی ربانی مدیر مسئول مجله خلاقیت و بنیان‌گذار برند ویدان است. محمد مهدی ربانی در سال 1363 در خانواده‌ای فرهنگی در شهر اصفهان به دنیا آمد. او دارای مدرک دکترای مدیریت اجرایی است و سال‌ها تجربه تدریس در دانشگاه و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار از جمله بیزینس کوچینگ دارد. برخی از سوابق این استاد برجسته بیزینس کوچینگ عبارتند از:

  • ناشر و مدیر مسئول مجله پنجره خلاقیت
  • مدیر مسئولی نشر نگاه نوین
  • موسس و رئیس هیات مدیره شرکت داروسازی دیموند
  • حضور در صدها برنامه زنده تلویزیونی
  • استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان در ایالت بادن ووتنبرگ
  • تالیف چندین عنوان کتاب در زمینه استراتژی و مدیریت هلدینگ
  • عضویت در اتاق بازرگانی ایران
  • استاد ارشد EABW دانشگاه اشتاین بایس برلین
  • مدیر علمی دوره‌های MBA و DBA

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران

استاد امیر اسحاقی

امیر اسحاقی یکی از برترین مربیان بیزینس کوچینگ در ایران است. نام امیر اسحاقی با نام برند و سایت کتابینش گره خورده است. پلتفرمی برای تمامی آن‌ها که بخواهند مهارت‌های فردی و شغلی خود را توسعه دهند. آکادمی کتابینش در سال 1395 توسط مهندس امیر اسحاقی تاسیس شد و از آن زمان توانسته است به یکی از برترین پلتفرم‌ها برای ارائه به‌روزترین مطالب علمی، برگزاری برترین دوره‌های آموزش مهارت‌های کسب‌وکار، کوچینگ، موفقیت و تندخوانی در کشور مبدل شود. خدمات این موسسه تحت نظارت امیر اسحاقی در زمینه‌های مهارت‌های فردی و اجتماعی، مهارت‌های مطالعه و تحقیق، استراتژی‌های بازاریابی، تبلیغات، فروش، منابع انسانی و کارآفرینی و انواع خدمات کوچینگ ارائه می‌شود.

مهندس امیر اسحاقی دارای سوابق بسیاری در زمینه‌های کارآفرینی، مدیریت و مهارت‌های کسب‌وکار است. او این مهارت‌ها را هم به‌صورت تئوری آموخته است و هم در سطح اجرایی این مهارت‌ها را با موفقیت به‌کار گرفته است. امیر اسحاقی همچنین مدیر عامل شرکت سپیدار پمپ است.

امیر اسحاقی یکی نام‌آوران عرصه کوچینگ در ایران است. او انواع خدمات کوچینگ را به کسب‌وکارها و نیز خدمات آموزشی را در این زمینه به علاقمندان ارائه می‌دهد. خدمات کوچینگ ارائه شده از سوی این کوچ نام‌آور ایرانی در زمینه‌های کوچینگ فردی و بیزینس کوچینگ است. بنابراین تمامی کسانی که بخواهند مهارت‌های فردی و اجتماعی خود را توسعه دهند و یا با دریافت خدمات بیزینس کوچینگ از مزایای آن در کسب‌وکار موفق شوند می‌توانند زیر نظر و توسط ایشان این خدمات را دریافت کنند. برخی از تخصص‌ها و مهارت‌های امیر اسحاقی را با هم مرور می‌کنیم:

  • کارآفرین و مشاور کسب‌و‌کار
  • یکی از برترین مربیان کسب‌وکار ایران
  • تجربه تدریس بین‌المللی در حوزه یادگیری
  • برگزار کننده دوره‌های آنلاین تندخوانی و تقویت حافظه
  • کارشناس صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران
  • موسس آکادمی کتابینش
  • نویسنده کتاب پرفروش ۲۱ راز یادگیری
  • دارای گواهینامه حضور در دوره‌های اساتید بزرگ بین‌المللی در حوزه کسب‌وکار و توسعه فردی

بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران

استاد علی شاه‌حسینی

علی شاه‌حسینی یکی دیگر از برترین اساتید دوره‌های بیزینس کوچینگ در ایران است. علی شاه‌حسینی مدرک کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی بالینی و مدرک دکترای تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی دارد. او همچنین بنیان‌گذار آکادمی مدیران پنج‌ستاره در کشورهای ایران، ترکیه و گرجستان است. برخی از مهارت‌های این بیزینس کوچ برجسته ایرانی را با هم مرور می‌کنیم:

  • انتشار پنج عنوان کتاب مطرح در زمینه کارآفرینی
  • چاپ 8 مقاله انگلیسی و 30 مقاله فارسی در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی
  • برگزاری بیش از 800 سخنرانی در موسسات علمی و پژوهشی و سازمان‌ها
  • سابقه مدیر عاملی موسسه زبان ملل
  • تاسیس آموزشگاه زبان انگلیسی آینده در سال ۱۳۷۴ و کیش نو در سال ۱۳۷۶
  • تدریس در دانشگاه‌
  • عضویت در انجمن مدیریت ایران
  • عضویت در انجمن روانشناسی ایران

استاد بیزینس کوچ

تیمور میری نیز یکی از استادان شناخته شده بیزینس کوچینگ در ایران است. تیمور میری برگزار کننده کلاس‌های آنلاین برای فارسی‌زبانان در کشورهای مختلف است. او آکادمی کوچینگ FCA در انگلیس در سال 1392 تاسیس کرده است. برخی از مهارت‌های این بیزینس کوچ ایرانی عبارتند از:

  • دارای مدرک از موسسه گالوپ (Gallup)
  • ارائه دهنده خدمات آموزش کوچ اسوسیت
  • دارای مدرک رسمی (MCC) از فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)
  • ارائه دهنده خدمات آموزش کوچینگ برای مدیران
  • مدیر مسئول شرکت MTMi
  • همکاری با شرکت‌های بین المللی و (SME) در سراسر دنیا

خدمات برتر بیزینس کوچینگ در مجموعه آموزشی کتابینش

کتابینش را می‌توان یکی از گزینه‌های قابل دفاع برای کسب عنوان بهترین مرکز آموزش بیزینس کوچینگ در ایران دانست. کتابینش خدمات آموزشی و حرفه‌ای خود را در سه زمینه آموزش توسعه فردی، آموزش رشد کسب‌وکار و خدمات کوچینگ سامان داده است که هرکدام از گروه‌ها دارای خدماتی متنوع است. شما در سایت کتابینش می‌توانید راه توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی و نیز توسعه مهارت‌های شغلی را طی کنید و همچنین می‌توانید از خدمات برتر استادان بیزینس کوچینگ برای توسعه شرکت بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *