کتابینش

ورود / ثبت نام

ایجاد فروش دائمی

* منظور از ایجاد فروش دائمی چیست؟

 

برای این‌که شما بتوانید ایجاد فروش دائمی داشته باشید در واقع باید بر روی دو فاکتور مهم تمرکز کنید:

1- فاکتور مشتری ثابت و وفادار

2- فاکتور درآمد ثابت

که در واقع این دو فاکتور ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند چرا که اگر شما بتوانید مشتریان ثابت و وفادار داشته باشید درواقع به درآمد ثابت نیز دست پیدا خواهید کرد.

*عصر جدید، عصر مشتری مداری:

درطی سال‌های گذشته تاکنون بازار وارد دوره جدیدی به نام دوره مشتری‌مداری شده‌است. بر خلاف گذشته که تمرکز فقط بر تولید انبوه بود، امروزه تولید کنندگان باید محصولات خود را با هزینه پایین، تنوع زیاد و کیفیت قابل‌قبول مشتری تولید کنند.

درواقع دیگر فاکتور تولید انبوه اهمیت خود را ازدست‌داده است و تولید کنندگان باید به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای رضایت مشتریان فعلی و همچنین رضایت مشتریان سابق خود باشند

تا بتوانند مشتری دائمی و به‌دنبال آن فروش دائمی ایجاد کنند.

اهمیت مشتری‌مداری به‌قدری زیاد است که سرپیچی از این امر می‌تواند به‌راحتی موجب حذف کسب‌وکار از صحنه بازار شود.

همچنین نتایج آمار و تحقیقات نشان می‌دهد که سازمان‌های مشتری مدار در بسیاری از موارد نسبت‌به سازمان‌های معمولی به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابند.

ایجاد فروش دائمی

 

تلاش سازمان‌های مشتری مدار بر این است که مشتریان موقت خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنند، بدین‌ترتیب می‌توانند افزایش سوددهی خود را بیشتر تضمین کنند،چراکه مشتری وفادار سودآوری بیشتری دارد.

همچنین یک مشتری وفادار با خرید مجدد می‌تواند باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های تبلیغاتی برای شرکت شود. مشتریان دائمی همچنین می‌توانند باعث گسترش معرفی سازمان به دیگران باشند.

سازمان‌های مشتری مدار درواقع ضریب مشتری گریزی و یا از دست دادن مشتری فعلی خود را کاهش می‌دهند و به‌جای آن بر روی نگهداری و ایجاد مشتری دائمی تمرکز می‌کنند.

*موفقیت سازمانها =جلب رضایت مشتری سابق

لازم است بدانید که نمی‌توان همیشه رضایت همه مشتریان را جلب کرد. اما جلب رضایت مشتریانی که وفادار هستند به‌قدری برای موفقیت سازمان دارای اهمیت است که لازم است سازمان نه‌تنها آن‌ها را به بهترین شکل راضی کنند

بلکه باید همواره تلاش خود را برای حفظ این رضایت بکار گیرند آمارها نشان می‌دهد ۶۲ درصد از کسب‌وکارهای شکست‌خورده تلاشی برای جلب رضایت مشتریان خود نداشته‌اند.

امروزه سازمان‌های ارتقا یافته کاملاً آگاه هستند که باید مشتری گریزی خود را به صفر رسانده و به سمت نگهداری مشتری حرکت کنند.

ایجاد فروش دائمی

پس هرگز فراموش نکنید که:

-تبدیل یک مشتری جدید به مشتری دایمی و وفادار، شرط ادامه حیات کسب‌وکار شما و افزایش سودآوری شرکت است.

-مهم‌ترین دارایی هر کسب‌وکار اعتماد و رضایت مشتریان است.

-رضایت مشتری در مقابل اهداف دیگری مانند سهم بازار، سودآوری، توسعه محصول و غیره از اهمیت بالاتری برخوردار است.

هزینه جذب مشتری جدید بسیار بیشتر از نگهداری یک مشتری قدیمی است.

*چند راهکار:

1-خودتان وارد میدان شوید:

به‌جای واگذار کردن مشتری به خرده‌فروشان و شخص سوم، خود این کار را برعهده بگیرید همچنین برای مشتریان این امکان را فراهم کنید تا بتوانند به سامانه دریافت پیام کوتاه یا بخش سوالات متداول دسترسی داشته باشند.

بدین‌ترتیب هم اطلاع‌رسانی به مشتری افزایش می‌یابد و هم حجم تماس‌ها کاهش یافته‌است.

۲- اطلاع‌رسانی مناسب به مشتری:

بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که با استفاده از اطلاعات شخصی تجربه خرید را برای آن‌ها رضایت‌بخش‌تر می‌کنند.

۳- تبدیل تجربیات ناخوشایند مشتری به تجربیات فوق‌العاده :

همیشه در مسیر تجارت مشکلاتی پیش می‌آید که خارج از کنترل شماست برای مثال ممکن است در مسیر تحویل یک کالا به مشتری مشکلاتی مانند: آدرس نادرست، شرایط بد آب‌وهوایی، تصادفات و مشکلات دیگری ایجاد شوند

که شما نمی‌توانید از آن‌ها پیشگیری کنید و این مشکلات موجب نارضایتی مشتری می‌شوند.

در این موارد بسیار مهم است که شما بتوانید واکنشی صحیح و بجا برای بازگشت مشتری و ایجاد رضایت مجدد در آن انجام دهید.

۴ – فراهم کردن محیطی برای خدمات پس‌از فروش:

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید با فروش کالا و خدمات دیگر کار شما پایان‌یافته است، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید.

درواقع فروش ابتدای راه است شما برای فروش دائمی و تبدیل مشتری به یک مشتری وفادار و دائمی باید بتوانید حتی پس‌از فروش، خدمات پس از فروش مناسب برای رضایت خاطر مشتری فراهم کنید.

*نتیجه‌گیری:

– چنانچه از مدیران ارشد یک سازمان هستید باید پایبندی خود در قبال رضایت مشتری را عملاً در گفتار و رفتار خود به همگان نشان دهید و برای جلب اعتماد مشتری بیشتر از قولی که داده‌اید عمل کنید.

-همیشه در ذهن خود به این نکته توجه کنید که ۹۸ درصد از مشتریان ناراضی بدون این‌که شکایتی کنند به سمت رقبای شما جذب می‌شوند.

1همچنین بدانید اگر روزی احساس کردید که به عالی‌ترین محصول یا کیفیت دست یافته‌اید درواقع آن روز روز پایان رشد شماست.

– مشتری ناراضی فقط سازمان شما را ترک نمی‌کند درواقع پس‌از جدا شدن از شما مشکل نارضایتی خود را به چندین نفر دیگر انتقال داده و تبلیغ سو برای شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *